Uitstapjes met baby en buggy

• Sandra

Wie kan er ons uit ervaring vertellen welke uitstapjes er te maken zijn van 5 - 12 oktober met een rustige 9 maanden oude baby én buggy? Wij verblijven in Gournes. Ik zou heel graag een tripje maken naar Spinalonga, maar is dit mogelijk? Alle tips zijn welkom.

• Patrick

Hoi Sandra,

Gournes is een rustig dorpje gescheiden door een hoofdweg komende van Kokkini Hani richting Gouves en verder gaat naar Hersonissos. Het oorspronkelijke dorp van Gournes is voornamelijk bewoond door de “oudere” lokale bevolking. Het leent zich uitstekend voor een wandeltochtje aangezien er zich genoeg paden bevinden aan de achterzijde van het dorp. Deze paden zijn goed bewandelbaar met een buggy, Als je een ‘natje’ bij je hebt voor de baby en wat tijd kan uitrekken kom je zo in de natuur van Kreta terecht. Langs de strand-boulevard van Gournes kan je bij zacht weer ook een leuke avondwandeling maken. Er zijn enkele taverna/restaurant/barretjes waar je gezellig kan eten en drinken. Ik kan je bijvoorbeeld de kleine taverna Dakos aanraden op de strand-boulevard.

Wat de boottocht naar Spinalonga eiland betreft, aangezien je in de Oktober maand komt dien je rekening te houden met het weer. Bij een te hoge windkracht vaart de boot niet uit. Mocht je deze uitstap met een auto hebben gepland, breng dan zeker ook een bezoekje aan het dorpje Plaka een tiental kilometer van Agios Nikolaos. Mocht je nog tijd over hebben, rij dan even verder naar Elounda, daar heb je onder andere een prachtzicht op de Mirabello baai. Je kan vanuit deze drie dorpen steeds met de boot naar het eiland Spinalonga toe. Hou er ook rekening mee dat in de Oktober maand reeds meerdere zaken gesloten kunnen zijn.

Mocht je andere vragen hebben, mail me gerust.

Alvast een fijne vakantie.

Groeten uit Kreta,

Patrick.

• sandra

Patrick, enorm bedankt voor deze uitvoerige tips!! We gaan er zeker gebruik van maken!!