Hallo,
kan iemand mij vertellen in welke staat de wegen op Kreta zijn om fietstochten te maken> geen MTB maar racefiets.
en welke routes rond Hersonissos zijn aan te raden/ niet te druk met verkeer?
Bedankt!
natuurlijk zijn er voldoende fietsmogelijkheden op Kreta. Bijvoorbeeld de oldroad zowel richting Agios Nicolaos als richting Rethymon, de Lassiti hoofvlakte ( een leuke klim op je racefiets) of het mooie landbouw gebied tussen Rethymnon en Plakias- Hora Sfakion. Daar liggen welkelijk schitterende routes te wachten.
Een nadeel`: je hebt echt een goede gedetailleerde kaart nodig en de bewegwijzering klopt vaak voor geen meter. Een rode hoofdweg op een kaart is soms slechter en smaller dan een gele ondergeschikte weg.
Mijdt de drukke routes rond de stad, daar is men niet echt op fietsen ingesteld. Ook de newroad zou ik vermeijden ) weet eerlijk gezegd niet of er verbodsbordjes staan.
Afgelopen zomer kwam de moeder van een collega van mijn man ons op de fiets bezoeken. Zij had een fietsgehuurd in Heraklion en maakte er een mooie fietsvakantie van.
Hallo, de afgelopen jaren heb ik veel op Kreta met de racefiets een toertje gedaan, mijn standplaats was Koutolofari, tochten tussen de 75 en 150 km zijn goed te doen, je maakt flink wat hoogtemeters, naar het zuiden toe is het flink wat rustiger, naar Ag Nicolais en de Lassithi hoogvlakte is het wel wat drukker, maar goed te doen, de wegen zijn goed, ik heb mijn fiets gehuurd bij Ernst , hij zit bij de robinsonclub even buiten analipsi, goed materiaal{ Red Bull }.voor tips en trips kun je altijd even mailen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?