herfstvakantie op Kreta

• cyntha

Hallo allemaal. Met veel interesse en plezier lees ik sinds enkele maanden jullie berichten op dit forum. Over 2 weken hoop ik met mijn 2 dochters van 19 en 21 naar Plakias te vertrekken. We hebben voor Plakias gekozen vanwege de Ned. duikschool, waar m'n dochters duikles willen gaan nemen. We zitten in app. Anthos en ik heb al een Panda gehuurd om de omgeving te verkennen. We hopen op mooi weer en ik neem de boeken mee die door jullie zijn aanbevolen, of ik daar veel tijd voor heb is nog maar afwachten, maar ze zullen na de vak. zeker veel leesplezier opleveren. Bedankt voor jullie informatie, onze vakantie zal vast erg leuk worden.

Groeten Cyntha

• tineke

Goede keuze Cyntha,

Wij zijn helaas weer thuis vanuit Plakias en kunnen nog steeds moeilijk wennen.

Doe de crew van D2D de groetjes!

• cyntha

Doe ik Tineke! Is er in Plakias een pinautomaat? Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terugvinden. Ook je tips van 9 sept. gelezen, ga zeker naar Prevelli, kan ik met de auto het best bij het klooster parkeren en dan via de trappen naar beneden lopen of is het ook mogelijk om over de brug met de auto het weggetje af te rijden. (of is deze weg meer geschikt voor geiten?) Ook de kloven lijken mij fantastisch.

• tineke

Hallo Cyntha

Er zijn 3 geldautomaten in het dorp. Een tegen de gevel van het Allianthos Beach hotel (voor jullie het dichtste bij), 1 in de gevel van Motor-auto Plakias ( links naast Dive2Gether) en 1 tegenover het haventje.

Je kunt ook helemaal om rijden naar Prevellibeach, maar moet dan nog een klein stukje klimmen. Rond 20 augustus is in die hoek nog een brand geweest als gevold van een burenruzie waarbij zelfs geschoten is! Dat soort vetes bestaan dus nog in Kreta en het was best beangstigend de donkere rookwolken te zien!

Op weg naar Prevelli beach vanaf de Venetiaansebrug zul je dus bruine akker zien, maar gelukkig is het palmenstrand ongedeerd.

Je kunt inderdaad ook (betaald) parkeren onder de weg naar prevelli, maar dan heb je nog 200 treden naar beneden ( en later weer omhoog) te gaan!

Wij kregen gisteren nog de foto's toegemaild van onze tocht van Francastello en de toch door de Imbroskloof. Super om dat allemaal nog eens te zien!

heel veel plezier in Plakias, boven en onder water!