Nog één week!!

• Jenny

Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk de tickets binnengekregen. Volgende week vrijdagmorgen vertrekken we om 5.15 naar Kreta. Lekker vroeg en we hebben er ontzettend veel zin in!!! Nog een week “afzien” en dan maar genieten van Kreta. Als ik al jullie verhalen lees moet het er heel leuk en mooi zijn! We kunnen haast niet meer wachten. Wordt wel een nacht overslaan, maar we gaan lekker uitrusten aan het strand of zwembad en daarna een auto huren en Kreta verkennen!!

Groetjes Jenny

• Wilma

Hel veel plezier!!

En ik hoop voor je dat je in ieder geval mooi ,,droog,, weer zal aantreffendaar !!

• Marjan

Hallo Jenny,

Ook wij vertrekken op de 3e oktober maar pas om 18.15 uur vanaf Schiphol.

Balen natuurlijk en heb al het getracht e.e.a. om te boeken. Kan dus niet omdat wij een losse vlucht geboekt hebben bij een touroperator die weliswaar vliegt met Transavia - zagen ons vluchtnummer ook niet terug op de TA site - maar niet omboekbaar is vanwege dit feit. Wij boeken normaliter ook altijd rechtstreeks bij Transavia. Jammer, jammer dus voor ons, alhoewel in juni wij wel via TA hebben geboekt voor vroege vlucht en ook vlak vóór vertrek later gescheduled werd.

Mijn vraag: hoe heb jij geboekt?

Groets,

Marjan.

• Karin

Hallo Jenny,

Waar gaan jullie naar toe?

Wij vertrekken ook 3 oktober, om 05.30u met Transavia van AMS naar Chania (West-Kreta). Mijn man komt daar vandaan en woont 5,5 jr. in Nederland. Zelf reis ik al 10 jaar naar Kreta!! We kunnen haast niet wachten om weer te genieten van de bergen, de zee, het lekkere eten, de gastvrije en vaak wat meer relaxte mensen, onze familie en vrienden te zien en lekker met een glas wijn bijv. aan de haven genieten met een bordje mezedes (hapjes) of heerlijk door de prachtige stad van Chania slenteren, overal Grieks muziek te horen, lieve geitjes en schapen te zien en ga zo maar door.

Ook wij missen een nacht en dat vind ik wel vervelend (ik slaap nu niet zo goed en ben daardoor extra moe), maar hopelijk kan ik tussendoor slapen (do-avond in de trein of bij aankomst in onze accomodatie een paar uurtjes). Vrijdagavond gaan we eerst langs familie en dat zal zeker gezellig worden!

Marjan,

Ga je naar oost of west?

Je komt wellicht pas na middernacht in je accomodatie aan. Of je drinkt nog iets bij je accomodatie/tentje in de buurt of je gaat lekker slapen. De volgende dag wanneer je wakker wordt, besef je dat je niet droomt, maar dat je echt kan genieten van de zonsopgang of lekker vanaf je balkon/ontbijtzaal relaxt van het prachtige uitzicht genieten. Je bent lekker uitgerust en klaar om alles te verkennen. En op de terugweg hoef je niet zo vroeg op om naar de Luchthaven te gaan. Siga siga (rustig aan), op je gemak. Veel vakantieplezier!

• Jenny

Hallo Marjan,

Jammer dat jullie zo laat vliegen, maar net wat Karin zegt, als je de volgende morgen wakker wordt en het zonnetje (hopelijk) lekker schijnt, kan je fris aan je vakantie beginnen. Wij hebben in augustus j.l. geboekt. Eerst flink op internet zitten zoeken en daarbij flink gebruikt gemaakt van Vakantiereiswijzer. Voor ons kwam Neckermann het goedkoopst uit. Daarna zijn we naar het D-reizen gegaan en via hun geboekt. Werd ons gelijk al verteld dat we waarschijnlijk de vlucht van 5.15 uur zouden hebben. Daar waren we natuurlijk erg blij mee. We moeten natuurlijk wel ontzettend vroeg op Schiphol zijn en het is dus bijna niet de moeite om eerst nog naar bed te gaan. Gelukkig heeft onze dochter haar rijbewijs dus wij worden door haar naar Schiphol gebracht. We hebben er ontzettend veel zin in en als ik de vooruitzichten voor het weer bekijk, blijft het voorlopig mooi weer.

Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. Zijn jullie ook van plan een auto te huren en hebben jullie al plannen gemaakt voor uitstapjes en zo?

Groetjes Jenny

• jenny

Hallo Karin,

Wij gaan naar Platanias, App. Marino's Beach. Ziet er volgens de beschrijving goed uit en ook de reakties op Vakantiereiswijzer.nl zijn erg lovend. We hebben er erg veel zin in. Zijn nog nooit op Kreta geweest dus zijn erg benieuwd na alle berichten gelezen te hebben. Zijn van plan om lekker uit te rusten en van de zon te genieten, maar willen ook een paar dagen een auto huren en het eiland gaan verkennen, voor zover dat mogelijk is.

Ondertussen is het nog maar 4 dagen en dan is het zo ver, heerlijk!! Nog een paar dagen druk, maar woensdagmiddag begint mijn vakantie!!!

Ik wens jullie een hele fijne vakantie en goede reis!!!

Groetjes Jenny

• Marjan

Hallo Jenny & Karin,

Bedankt voor de reacties. De vakantie zal best lukken hoor ondanks de late vertrektijd. Ik vroeg me alleen maar af waarom wij laat vliegen omdat onze vluchtnummers niet op de Transaviasite voorkwamen.

We kennen Kreta, komen er 2x per jaar en huren altijd direct een auto op Heraklion airport en gaan naar het Oosten.

Voor jullie ook een heel fijn verblijf op Kreta.

Groets,

Marjan

Jenny schreef:

>

> Hallo Marjan,

>

> Jammer dat jullie zo laat vliegen, maar net wat Karin zegt,

> als je de volgende morgen wakker wordt en het zonnetje

> (hopelijk) lekker schijnt, kan je fris aan je vakantie

> beginnen. Wij hebben in augustus j.l. geboekt. Eerst flink op

> internet zitten zoeken en daarbij flink gebruikt gemaakt van

> Vakantiereiswijzer. Voor ons kwam Neckermann het goedkoopst

> uit. Daarna zijn we naar het D-reizen gegaan en via hun

> geboekt. Werd ons gelijk al verteld dat we waarschijnlijk de

> vlucht van 5.15 uur zouden hebben. Daar waren we natuurlijk

> erg blij mee. We moeten natuurlijk wel ontzettend vroeg op

> Schiphol zijn en het is dus bijna niet de moeite om eerst nog

> naar bed te gaan. Gelukkig heeft onze dochter haar rijbewijs

> dus wij worden door haar naar Schiphol gebracht. We hebben er

> ontzettend veel zin in en als ik de vooruitzichten voor het

> weer bekijk, blijft het voorlopig mooi weer.

> Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. Zijn jullie ook

> van plan een auto te huren en hebben jullie al plannen

> gemaakt voor uitstapjes en zo?

>

> Groetjes Jenny

• Nathalie

Hallo Jenny,

Wij gaan ook naar Platanias, maar dan naar hotel Porto Palazzo. Het is daar zeker mooi en iets rustiger in oktober (want Platanias is best druk met vele winkeltjes, een treintje om je rond te leiden en vele toerische eettentjes).Er is zat te doen, ook boottochten, mini golf of wandelen. Er rijden bussen, maar een auto huren vind ik zelf ook prettiger. Je kan leuke plekjes in het (zuid/)westen bezoeken en natuurlijk de prachtige stad Chania. Het zal jullie vast bevallen. Laat je goed informeren door je hostess tijdens de info-meeting.Je ziet haar op de luchthaven en krijgt een envelop met info. Grote kans dat wij dicht bij elkaar zitten in de vertrekhal op Schiphol, onze vlucht gaat om 05.30u HV 531 geloof ik). Donderdag ben ik vrij en gaan we 's avonds met de trein.

PS. Karin en ik zijn dezelfde persoon (heb 2 email adressen vanwege spam). Mijn naam is Nathalie.