titels van mooie boeken

• josefine

hallo,

nu de herfst eraan komt en binnenkort de wintertijd, wil ik met mijn heimwee naar griekenland iets doen en mij inleven in romantische lectuur over griekenland.

ik zoek titels van nederlandstalige boeken met verhalen over griekenland/griekse eilanden; romans, biografieen, etc.. geen geschiedkundige verhalen maar liefst een romantische verhaallijn.

wie kan mij titels hiervan doorgeven en zou dit in de bibliotheek te verkrijgen zijn?

bij voorbaat dank,

josefine

• nancy

Zoek eens op het Kreta prikbord van vorig jaar, onder boek 11-12-07 en onder boekje 02-12-07 daar vind je wat over Griekse romans.

Succes, Nancy.

• GvE

Dit is een leuke site waar ik van tijd tot tijd een kijkje neem om er te lezen over boeken ;http://www.hotel-boekenlust.nl/home.html

Klik eens op de reiskamer en zoek je boeken in Griekenland….

Ook is het zeker de moeite waard om eens te lezen in de :archieven van Griekse Suite…. het is wel geen boek maar wel heel lekker om daar te lezen en zeker als je Griekenland mist.

Misschien ben ik een beetje verwend met onze uitgebreide website van de bibliotheek in Eindhoven, weet niet hoe dat elders is…

Maar ga dan naar de catalogus en voer dan bij zoekterm bijv. Griekse romans in en dan krijg je nieuwe mogelijkheden voor verdere selectie.

En een ruime keus in boeken die met Griekenland te maken hebben.

……Rol je op in een gemakkelijke zetel…..bij het knapperend haardvuur…een goed gevuld glas binnen handbereik…..wat lekkers om te knabbelen…..en een mooi verhaal over Griekenland…..

Veel leesplezier!

Gerry

• Martine Prest

Ik vind het boek “Mijn griekse taverna” van Tom Stone erg leuk.

Meer info:

"Als Tom van zijn Griekse vriend Theologos het aanbod krijgt diens taverne een zomer te huren, gaat een droom in vervulling. Ondanks de waarschuwingen van zijn vrouw Daniëlle, die waarde hecht aan het oude gezegde nooit een Griek te vertrouwen, vertrekken ze met hun twee jonge kinderen naar het eiland Patmos.

Mijn Griekse taverne is Toms verhaal over de strubbelingen om het restaurant draaiende te houden, maar ook over de bijzondere ontmoetingen met lokale bewoners en buitenlandse bezoekers en over zijn liefde voor het prachtige eiland. Het boek bevat heerlijke recepten.

Tom Stone werkte op Broadway als stage manager voordat hij in Griekenland ging wonen om te schrijven en les te geven. Hij heeft verschillende boeken over Griekenland geschreven."

En het boek “Het uur en de dag” van Maarten Asscher

Meer info:

“Na de geslaagde verkoop van zijn bedrijf heeft Thomas Wittenberg een stukje land op Kreta gekocht. Daar wil hij een huis laten bouwen. Eerst moeten de zestig olijfbomen die er staan van hun oogst verlost worden. Een vroegere vriendin en een jeugdvriend komen hem helpen. Maar niet alleen de olijvenoogst, ook het Kretenzische verleden blijkt een hele gebruiksaanwijzing te hebben. De Duitse bezetting van het eiland in de jaren 1941-'44 heeft bittere sporen getrokken in het ogenschijnlijk vredige dorp. Zijn beide vrienden - het Grieks-Franse fotomodel Galia Romazy en de Nederlandse universiteitsdocent Arthur Edelkort - zijn Thomas welgezind, maar ze hebben veruit het meeste oog voor elkaar. Zo is Thomas vooral aangewezen op de zoon van de eigenaar van het lokale kafenion. Is die de aangewezen figuur om de geschiedenis zijn plaats te geven?”

Veel leesplezier!!

Groetjes,

Martine

• kriti

“Het Eiland” geschreven door Victoria Hislop, pas in het Nederlands vertaald. Prachtige roman over het leven op Kreta maar vooral over het leven op het lepra-eiland Spinalonga.

Aanrader!

• marianthi

romantische verhalen over Griekenland hmmm…mag er ook wat drama bijzitten?

Wat humor?Wat ergernis en irritatie ook?Over gewoontes en tradities?

Over de mooie Griekse prins met de gebronsde huid en het uiterlijk van een Griekse god die in de vroege ochtend zich ook ontpopt tot een snurkend apparaat en al wakker wordend zich gaat krabben en geeuwend het toilet opzoekt en roept vanaf het toilet ‘'Kane me kafe’'(was dat geen prachtige volzin)

als we nou eens met zijn allen leuke,ergerlijke,herkenbare,verwonderlijke,mooie,romantische anekdotes opschrijven en die gaan bundelen en uitgeven als een boek.

dan heb je toch het ultieme vakantieleesvoer om je te verkneuten voor de vakantie en weg te dromen met je boek op het strand.