pita gyros

• Harry

Om het genoemde artikel volledig te maken:

dit restaurant had jaren geleden al besloten rookvrij te zijn

de eigenaresse heeft het geld geschonken aan het Kankerfonds Nijmegen

En geheel off topic: in de eerste drie weken na invoering van het rookverbod in de horeca daalde de omzet 3 %, waarna tot en met de uitgave van Horeca Misset (13 augustus j.l.) de omzetten gelijk of zelfs hoger lagen.

Terug naar het lekkere gevulde broodje !!!

• Joanna

als je bij Avli bent ,in hetzelde straatje zit LORENZO,overheerlijk en betaalbaar……..

• krethof

Hallo jenny,

Sky park de beste pita gyros. nostos in platanes en neighbours in adelianos kampos zijn ook aanraders lees maar even in het gastenboek van marinos acomodatie heeft trouwens een prima liging met een mooi grasveld groot zwembad aan zee en ook daar kun je lekker eten en heel aardige mensen daar veel plezier

• Andre

Gaan we nog even verder off-topic ;-):

Het eerste slachtoffer van het rookverbod is een feit. Café Loes in Amsterdam heeft de deuren gesloten omdat gasten van het buurtcafé massaal wegbleven na de invoering van het rookverbod.

——

De omzet is door dit verbod flink achteruitgaan en zal bij sommige bedrijven zelfs een faillissement veroorzaken. Het rookverbod heeft in de Duitse horeca al tot lagere omzetten geleid. En ook in Wales, Groot-Brittannië, zullen de komende 6 maanden 100 pubs moeten sluiten. In de VS gebeurt hetzelfde.

Dit verbod beschermt de werknemers niet, het zorgt voor werkeloosheid. Als een horecabedrijf failliet gaat of minder geld heeft voor personeel, staan ze gelijk op straat. Dan zijn ze echter helemaal beschermd van een rokerige baan. Ze hebben dan niet eens een baan.

———

Stichting Red De Kleine Horeca Ondernemer (KHO) heeft een meldpunt geopend voor kleine horecaondernemers die vanwege het rookverbod hun klanten zijn kwijtgeraakt. Dat meldde de Stichting Red De Kleine Horeca Ondernemer vrijdag.

Als gevolg van het rookverbod in de horeca, dat vanaf 1 juli van kracht is, loopt de omzet van de kleinere kroegen volgens de KHO terug met 40 procent.

———

In Engeland ging precies een jaar geleden het rookverbod in de horeca in. De gevolgen van het verbod op de cafésector zijn daar desastreus, blijkt uit onderzoek van consultant PriceWaterhouseCoopers. 6000 kroegen zullen de komende vijf jaar de deuren moeten sluiten vanwege het verbod.

En zo kan ik nog wel even doorgaan Harry ;-).

Ikzelf ben tegen een rookverbod in de horeca (komt door mijn bril die ik op heb)

Gr Andre

ps rookverbod op luchthaven Heraklion? hahaha dat was een lachertje. Je mag er niet roken maar vele grieken en touristen deden het :-). Politie kwam langs en zegt u mag hier niet roken….. ow ok. Wilt u een sigaret agent? Ja lekker….en zo was het nog lang gezellig.

• Xander

Tja, als we dan toch off-topic blijven:

Je kan een restaurant meestal ook wel in tweeën delen: een deel waar wordt gerookt, en eentje waar niet wordt gerookt.

Deden ze vroeger (of nog steeds ?) in Parijs, Frankrijk, ook vaak.

Maar ja, het gaat om het personeel hè, niet om de gasten !

Wat de gasten willen is in deze volstrekt onbelangrijk, terwijl die de toch ècht de centen binnenbrengen.

Als je niet tegen rook kan, moet je niet in de horeca gaan werken.

Net zoals wanneer je niet tegen olie- en benzinelucht (om nog eens iets ongezonds te noemen) kan, dan moet je ook geen automonteur worden. Of een chauffeur die niet tegen uitlaatgassen kan. Of een timmerman die een cirkelzaag levensgevaarlijk vindt en er daarom niet mee wil werken. Een dakdekker die het op een puntdak werken levensbedreigend vindt.

En zo kunnen we nog wel even door gaan.

Oh ja, las ik laatst dat ze de cabines in vrachtwagens rookvrij willen hebben….

Wha, ha: die chauffeur zit daar toch alleen in, en HOE wil je dat nou controleren ?!

Les 1: maak nooit een wetje die je niet kan controleren, want dan wordt die wet massaal ontdoken..

Pffft.

Je kan maar beter op Kreta gaan wonen, daar speelt dit soort onzin niet :-)

• K&A

Ik meen me te kunnen herinneren dat deze topic over waar je lekker kon eten op Kreta ging, maar zoals zovaak op prikpagina's raken we het draadje erg vlug kwijt.

fijne dag verder

• Andre

Pita Gyros? In Hersonissos hoofdstraat bij Pietra. Kom er al jaren, zelf gemaakte gyros en geen fabrieks staven

Eet smakelijk Kees ;-)

• K&A

Je weet het Andre ik hoef er niet voor naar Hersonisos is een prima gyros te koop in Analipsi en zelfs recht tegenover me zoals je gezien hebt.

Fijne dag verder

• John

Neem in ieder geval Pita Gyros zonder Chips. Ik neem aan dat jullie vlees willen en geen broodje Patat. De meeste vullen de top van het broodje met Patat. Vandaar No Chips.

• Andre

Tsja en die mix maakt het voor mij nou zo lekker