Wat een verademing.....!

• Bart

Na talloze souvlaki's, veel geurige stifado, giros al dan niet met pita, dat alles natuurlijk vergezeld met heelijke Griekse salades en koele wijnen………, in Hersonissos aangekomen. Wat ‘n feest om dan zo’n bord aan te treffen!

'Heerlijk' zo'n patatje oorlog in de Kretenzer zon ………….?!

• K&A

Kom op zeg doe me een lol nu ook al op deze manier proberen aandacht te vragen op het prikbord, ben benoeuwd of dit blijft staan hoop van niet

fijne dag verder

• Harry

En als de souvlaki-moe-en-vol-gegeten toerist even doorrijdt naar Ag. Nikolaos, kan hij/zij hoog boven het fraaie Voulismeni meer aan een tafeltje met plastic tulpen ook zijn geliefkoosde appelgebak of overheerlijk Nederlands kroketje bestellen bij een oerhollands (??) restaurantje, dat ook zijn waar aanprijst langs de National.

We hebben dan al:

frites

kroket

appelgebak

wat zou er nog meer aan Nederlandse “lekkernijen” te vinden zijn op Kreta ??

• Martine Prest

Het programma Red mijn vakantie is pas ook in Chersonnisos geweest, die man van de Smaakpolitie is toen bij Friet van Piet geweest:

"Friet van Piet

De bekende snackbar Friet van Piet in Chersonissos kreeg ook nog een bezoekje van Rob Geus. Dit keer zonder uniform, maar wel kritisch zoals altijd. Over dit “Hollandse” icoon op Kreta (de eigenaar is Grieks en heet geen Piet) was Rob niet erg positief. De patat was vettig en van binnen niet helemaal gaar, de broodjes waren uitgedroogd en hij had aanmerkingen over het schoonhouden van de afzuiginstallatie. Hij heeft het personeel van Friet van Piet de nodige tips meegegeven en voor de Hollandse toeristen is het te hopen dat deze patatbakkers iets doen met de hints van Rob."

• karin

Tja het is balen dat al die Nederlanders daar iets hollands gaan doen,`t verpest die griekse sfeer,Ik zit er niet op te wachten ,laat maar achterwege die Hollandse gezelligheid.

Moet toch even kwijt dat het in Analypsi ook zo is,13 jaar geleden was dit nog een authentiek grieks dorpje,de laatste jaren niet meer,en dat komt niet zo zeer door de Grieken maar door de Hollanders die zich daar gaan vestigen en allerlei zaakjes gaan opzetten.Het is geen verwijt maar ik vind het wel jammer.

Overal waar je nu komt is er wel iets typisch Hollands.Het vakantie gevoel verdwijnt zodra ik weer een reclame zie met hollandse producten.

Jammer jammer jammer

• K&A

Laat ik je even bijpraten beste karin, de enige hollandse horecaonderneming in Analipsi is binnen een jaar terziele gegaan en de boys zijn reeds terug in Nederland, dat was de enige die er was.

voor de rest heb je in Analipse nog een aardige mix van authentiek dorp waar je met plezier doorheen loopt als ik naar mijn werk ga en het toerisme.

Ik reageerde alleen maar op de steeds weer terugkomende pogingen van mensen om aandacht voor een horecagelegenheid te vragen.

En Geleukkig de meeste toeristen denken er niet eens aan om naar die gelegenheden te gaan zoals die in deze topic aangehaald worden.

fijne dag verder

• Bart

Beste K&A,

U schreef:

'Ik reageerde alleen maar op de steeds weer terugkomende pogingen van mensen om aandacht voor een horecagelegenheid te vragen'

Misschien is het u ontgaan maar mijn bericht was zeker niet als promotie bedoeld voor dat zaakje, maar meer als kritische noot.

.

• Gradus

De eigenaar is een griek maar wel getrouwd met de nederlandse Mira

• Andre

Ach wat maakt het allemaal nu uit. Wie weet wat er allemaal in die keukens gebeurt. Vind het niet interresant, ben nog nooit ziek geweest van eten. en trouwens een fricandelletje speciaal als tussendoortje…….? bij mij gaat het er altijd wel in waar ik ook ben. Het enige wat niet werkt op kreta is MCDonalds……

• Tom

In Rethymnon was een zaak waar je drop kunt krijgen en nog meer heimat voedsel :)

Alleen…. zijn ze niet meer op de oude plaats :(

Was altijd wel leuk om even doorheen te kuieren

rij altijd langs het bord met de kroketten aankondiging als je van Kritsa naar Ag Nikolaos

Tot mijn schande ;) moet ik bekennen dat ik nog nooit binnen ben geweest. Ga het binnenkort toch eens doen.