Leuke dingen in omgeving van BALI

• John

Hallo allemaal

25 september gaan wij naar Kreta, en wel naar Bali.

We blijven er drie weken.

Graag zouden we weten of er wat leuke dingen in de buurt te doen zijn.

En vooral juist dingen waar NIET het massa toerisme naar toe trekt.

BV een leuk dorpje, ruine, kloof, weten wij veel wat???

We huren ook een week een auto dus nog iets verder weg is geen probleem.

We kunnen ook met het openbaar vervoer dus dat is het punt ook niet.

We horen van jullie.

MVG John

• Xander

Wanneer je in Bali zit, dan heb je ermee te maken dat ofwel naar het oosten danwel het westen met rijden. Bali ligt overal een beetje ‘tussenin’.

Je kan naar het Arkadi klooster (zuid westen)

Rethymnon (westen). Een leuk stadje. Oude stadskern, erg leuk. Markt op donderdagochtend.

Apokoronas (westen). Je rijdt de snelweg naar het westen, bij Georgioupolis rechtsaf, en dan de weg richting Vamos volgen. Dan binnendoor naar bijv. Almerida rijden. dan binnendoor naar Stylos, en dan verder via Kares, Fres, Tzizifes naar Vrysses.Prachtige natuur (groen) en leuke dorpjes.

Chania. Leuke stad. Men zegt een van de mooiste van Kreta (en misschien wel Griekenland). Beperk je niet alleen tot de oude binnenstad bij de haven (erg toeristisch), maar loop ook eens de straten rondom het plein 1866 in.Of drink even wat op het plein 1821. Daar zit je ineens tussen de Grieken ipv de toeristen.

Rij de route Rethymnon, Gonia, Zouridi, Argyroupoli, Assi Gonia, Kallikratis, Asfendos, Petres, Vrysses, en dan weer terug. Zeker het stuk Assi Gonia naar Kallikratis en dan weer naar beneden het dal in, is fantastisch. Ongelooflijke uitzichten. Het is een nieuwe brede weg, goed wegdek ook. Wel een bergpas. De moeite meer dan waard.

Van het meer oostelijke deel van Kreta weet ik wat minder af. Maar, daar kunnen anderen je vast wel verder helpen.

• John

Beste Xander

Je weet er veel van lees ik, heb alvast een printje gemaakt.

Heb je toevallig een idee of er i de buurt een kleine Kloof is.

We hebben zelf de Samaria kloof al een gelopen.

Maar we zijn met twee kleine kids, 3 en anderhalf, dus een lange kloof is geen optie.

We zoeken iets waar je evt een km inloopt en dan ook weer uit, of eentje van bv een km of twee.

Wat betreft de markt daar gaan we zeker heen.

Zijn er toevallig nog meerdere in de buurt???

Het klooster hadden we al op programma staan.

En nu je het over Chania hebt daar gaan we nu zeker heen.

Bedankt voor je reactie trouwens.

• Xander

De dichstbijzijnde kloof is de Imbros kloof. Ligt langs de weg van Vrysses nar Chora Sfakion.

Deze kloof is ongeveer 5 km lang.

Is prima te combineren met het Kallikratis tripje dat ik beschreef. Als je bij Kalikratis naar beneden het dal inrijdt sla je op de doorgaande weg niet rechtsaf richting Vrysses, maar ga je nog een paar km rechtsaf naar het dorpje Imbros. In het dorp wordt de ingang naar de kloof aangegeven.

• Xander

ehmm, ik bedoel:

….. maar ga je nog een paar km LINKSAF naar het dorpje Imbros.

• Xander

In Chania is ook een markt iedere dag.

Wanneer je vanuit het centrum komt, laten we zeggen vanaf de overdekte markt in Chania (ook iedere dag) waar je aan de kant van het grote kruispunt uitloopt, Steek je schuin over langs een groot klassiek ogend bankgebouw. Je loopt langs het stadion (aan je linkerhand) en langs een stadstuin/park (aan je rechterhand), en dan kom je op een grote rotonde. Aan die rotonde staat ook het gerechtsgebouw. De markt zit in de straat die daarachter loopt.

• John

Beste Xander

Je weet er veel van!!!

Woon je er of kom je geregeld in, op Kreta.

Ik zal weer en nieuw printje maken.

Trouwens, we willen een week een auto huren, een automaat, simple versie.

Waar zou ik dat het best kunnen doen?

Heb iets van Crete Hollidays, of zo gezien maar ook een lokale aanbieder en die vraagt 100 euries minder?

EVT Tips zijn welkom.

MVG John

• Xander

Waar ik heel veel goede berichten over hoor is http://www.citycar.gr.

Maar ja, die moeten de auto dan komen afleveren omdat ze niet in Bali zitten. En dat kost geld.

In jullie geval zou ik lokaal even wat autoverhuurders aflopen en prijzen opvragen.

In ieder geval niet bij het hotel of via de reisleiding regelen.

Een huurauto met automaat ligt niet heel erg voor de hand op Kreta. Ze zijn er natuurlijk wel, maar meestal alleen in de wat duurdere huurauto's. Als je niet echt een reden hebt om een automaat te willen, zou ik voor een handgeschakelde gaan.

• John

Hoi Xander

Heb een verhuur bedrijf gevonden.

The Best Cars.

Twee weken, klein automaatje voor 320 euro afgeleverd bij het hotel.

Leek me een nette prijs.

Bedankt trouwens voor je verdere tips, print de boel even opnieuw uit en dan neem ik het mee op vakantie.

Groeten John