de lelijkste plaats op kreta

• tineke

Net terug van een heerlijke vakantie op een warm en zonnig Kreta.

Ondertussen hebben we het hele eiland van west naar oost en noord/zuid gezien.

Wat is er toch veel moois te ontdekken.

Maar wat zijn er toch ook een lelijke plaatsen!

De lelijkste plaats is voor ons toch echt Timbaki en omgeving. Zelden zo'n rommelige, lelijk, onverzorgde plaats gezien. Vooral het kassengebied is echt vreselijk slecht onderhouden. Wat een plastic rommel ligt er zeg!

De hele reis van Agia Galini richting Ierapetra vonden wij weinig prectaculiar. Nu zitten er echt wel een paar leuke plaatsen in, zeker ook richting de kust, maar er is overwegend weinig fraai's te zien ( behalve dan Festos en Gortis) .

Kennen jullie andere vreselijke oorden op kreta?

• K&A

Nee ik ken ze niet ken er wel erg veel in Nederland

fijne dag verder Kees

• Wil

Malia en Hersonissos !

• Patrick van Zundert

De luchthaven

• Henk

'Lelijk' is een gevoelsmatige uiting van een persoonlijke beleving.

Elke beleving is per persoon verschillend en daardoor niet representatief. Tevens speelt hier de ervaring mee van referentiekaders waarbinnen de beleving wordt ontvangen.

Als de opsomming in je bericht representatief is voor ‘lelijk’ dan is wellicht Griekenland niet het juist gekozen land voor je vakantie.

Wij ervaren Kreta, als bewoners, anders en genieten van alle aspecten. Wij zien dan ook geen ‘lelijke plaatsen’ alleen gebieden die een uitdaging in de toekomst kunnen zijn.

Henk

• mathijs

tineke zeker nog nooit op vakantie geweest?

Ik moet toegeven dat er te veel afval her en der ligt maar het is 80% van de rommel komt van de toeristen.

• tineke

Oh oh Henk en matthijs, heeft er eens een keer iemand een kritische noot op ons aller geliefde Kreta, zijn jullie gelijk in je wiek geschoten en gaan jullie meteen in de aanval. Jammer hoor!

Als jullie werkelijk goed zouden kijken dan zien jullie dat in de omgeving van Timbaki vooral “griekse”rotzooi ligt wat niets met toeristen te maken heeft!

• Xander

……..“wat niets met toeristen te maken heeft!”

Op Kreta doen ze (gelukkig) wel meer dan alleen de toeristenindustrie !

In NL vind ik de industriegebieden ook erg lelijk.

• Hub

De rommelige kermissen Malia en Chersonissos zijn natuurlijk het gevolg van het toerisme maar de karrevrachten ijskasten, matrassen, puin en autowrakken die je her en der langs berghellingen tegenkomt lijken me niet het werk van toeristen.

• GvE

Tineke gelukkig heb je ondanks de rommelige plaatsen waar je doorheen gekomen bent toch een heerlijke vakantie gehad……zo lees ik.

Mag aannemen dat je al vaker op Kreta geweest bent want heel het eiland doe je niet in een paar weken vakantie.

Tja……heelaas heeft heeft Paul Kuypers de mensen wel geleerd hoe onder glas(plastic) te telen……maar niet hoe ze de rommel kunnen opruimen…..

Ik kom het in veel mooie vakantielanden tegen dat de bevolking hun rommel/afval zomaar langs de straat dumpen of in die prachtige natuur. Heel jammer!

Maar het Messara gebied is wel een van de vruchtbaarste gebieden van Griekenland….zo lees ik.

En de bevolking heeft er werk door en het brengt geld in het la'tje.

Piet heeft er een filmpje gemaakt: http://www.tvcrete.com/paul_kuypers_ned.html

Maar weet je…….wij Nederlanders staan er wel om bekend dat we onze stoepjes schrobben……

Maar als ik dit lees en zie……..mogen we de hand ook wel eens in eigen boezem steken.

Net of wij Nederlanders zo goed bezig zijn…….

http://nl.youtube.com/watch?v=ED9nnTf6Mnk

Gerry