rhetymon of chania ??

• dartchica

Hallo allemaal,

Weten jullie misschien goede accomodaties in rhetymon of chania ??

En site's waar ik kan kijken naar foto's ??

Ik wil volgend jaar september 8 dagen naar kreta met mijn beste vriendin en kreeg als tip chania of rhetymon namelijk ……

We willen graag overal vlakbij zitten aangezien we geen rijbewijs hebben we willen waarschijnlijk wel een dagje een excursie doen maar voor de rest willen we op het eiland blijven:lekker zonnen,terrasje pakken,restaurantje,borreltje doen en veel wandelen …..

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen ??!!

Alvast bedankt grtzzz suus en jolanda

• Berry

Je bent er vroeg bij. En Rethymnon zou mijn keuze zijn.

• Harry

Waar veel foto's zijn te vinden:

www.west-crete.com

en

www.Chania-Holidays.net

en

www.kreta-impressionen.de

• claartje

Gewoon Rethymnon en een dagje naar Chania. Elk uur gaat er een bus,leuk ritje

• rinus

Ik zou voor Agia Galini gaan als ik jullie was. Dat is een echt Grieks vissersdorpje met leuke restaurantjes en barretjes op zuid Kreta. Ik ben gisteren terug gekomen in zal al wel weer terug willen. Heerlijk plaatsje om te zijn. Ik ben ook door Rhetymon gereden met een bus, tijdens het afzetten van mensen na een excursie, maar dat is me allemaal te groot. Ik kan er verder weinig over zeggen, maar op t eerste gezicht zou ik daar niet willen zitten. Ik hoorde ook dat je bijna de restaurants en barretjes wordt ingesleept. In Agia Galini is er niet een iemand naar me toe gekomen. Ook kan je normaal de winkeltjes in, zonder dat er iemand naar je toe komt.

• claartje

Ik kan me voorstellen dat je tijdens de busrit door de stad in eerste instantie denkt dat het wel erg druk is. Maar langs de boulevard is het heerlijk. En de oude stad is ook relaxed. Hou je van erg rustig, dan is Agia Galini ook heerlijk. Eigenlijk is alles daar wel heel leuk.

• dartchica

Dank jullie wel voor jullie reacties !! En ja ben er vroeg bij hahaha

Maar ja heb er ook nu al zin in !! hiihihi!! Ben 2 jaar terug op rhodos geweest

was ook erg mooi maar wil nu graag naar kreta !! Grtzz Suus

• marianthi

je kunt met jouw wensen in heel kreta vakantie vieren.ook in Oost Kreta.

zou ik met jouw wensen zelfs eerder voor kiezen.Zeker als je zonder auto wilt gaan.

Het is overal indrukwekkend mooi.Dat is het niet.

maar de afstand tussen mooie stranden,gezelligheid,wandelen,excursies is in Oost Kreta het minste.

Zelf ben ik in ieder gebied van Kreta geweest behalve de west-zuidkust.En dan hebben de mooiste beste plekjes altijd te maken met hoe jij daar op dat ogenblik stond.

Je kunt in het mooiste gebied van kreta op vakantie zijn geweest maar als je de pech zou hebben dat het dan alleen maar regende dan wordt dat niet je favoriete plek.of je hebt toen net ruzie gekregen met je lawaaiige buren dan wordt dat geen leuke vakantieherinnering.En zie je de schoonheid niet meer.

Ben je volgeschonken met Raki en heb je ook nog leuk gezelschap dan kun je zelfs van knossos nog genieten en denken dat het allemaal echt is wat je ziet..

Of kun je voortstrompelen samen met honderden toeristen door de Samariakloof en daarna ook nog beweren dat het een fantastische ervaring was Maar je in werkelijkheid bent bevangen door de hitte en uitputting en toeristendrukte en je niet helemaal toerekeningsvatbaar bent.

Wat de Kretenzers zowiezo wel van je denken als je daar vrijwillig doorheenkruipt.

Daarom probeer ik heel objectief te zijn.

de noordelijke stranden zijn meestal smal en vies.Als de stranden niet vies zijn dan komt dat omdat horecaondernemers netten hebben gespannen in zee waar de rotzooi op vastloopt.Het is een duk scheepvaartgebied.

De stranden in het zuiden echter zijn van ongekende schoonheid en zuiver water.

Stel je kiest voor Mirtos aan de zuid-oost kust.dan zit je in een dorp op kleine afstand van Ierapetra.

Mirtos is niet groot maar groot genoeg voor gezellig vakantievertier.prachtig strand en helder zuiver zeewater.je kunt hier heerlijk wandelen!Bij mirtos begint namelijk ook de Sarakinakloof.die is wel geen ettelijke kilometers lang , maar een paar uurtjes ben je wel zoet en de natuur hier is indrukwekkend.Vlak bij ligt anatoli een bergdorpje waar een engels echtpaar in Engeland hun hele hebben en houden hebben opgegeven om hier ezels op te vangen.die kunnen je heel wat vertellen over het leven op Kreta .Met een flesje wijn en wat ezels picknicken in de bergen met uitzicht op de lybische zee is geweldig leuk.dichtbij kun je de grotten van matala bezoeken.Leuke restaurantjes in overvloed.

Ierapetra is een saaie stad maar heeft zijn plekjes.van hieruit excursies naar het eilandje Chrissy.Ook mooi is het dorpje Kalamafka in de bergen.Google maar eens rond bij de plaatsen die ik noemde.

je kunt in dit gebied goed snorkelen in dit kristalheldere water.

zo heb je veel te zien dicht bij elkaar.Heb je prachtige stranden.Vertier wel ,maar de authentieke kretenzische cultuur is nog goed te beleven.

Lekker eten en drinken op terrasjes met een fantastisch uitzicht , het zij op de bergen of op de lybische zee.indrukwekkende wandelroutes in je achtertuin.Bezienswaardigheden hebben nauwelijks reistijd vanuit Mirtos.

zo heb je precies wat je wenste.

Zelf vertoef ik het liefst in de streek rond agios Nikolaos en nog iets verder oostelijk.De smerige veel te kleine stranden neem ik dan voor lief.

mijn allerfijnste plek in het westen was het Elafonissistrand.

daar gingen wij al rond 7.00 in de ochtend naar toe.Tot 10.00 in de ochtend alleen zeemeeuwen.Ook in juli en augustus.en het allermooiste strand van heel Kreta.

dat was echt paradijselijk mooi.Lagune met het rode strandzand.

nou ehh..veel plezier met het plannen van je reis.

• tineke

Als je met het openbaarvervoer reist kun je beter aan de noord kant blijven, Simpelweg omdat je qua vervoer meer mogelijkheden hebt.

De zuidkust is schitterend, maar bijvoorbeeld vanuit Plakias ( een leuk vissersdorpje met fantastische stranden) gaat maat 3x per ochtend een bus naar Rethymon en het zelfde geldt 'smiddags terug. je kunt ook nog beperkt naar Hora Sfakion ( Imbroskloof en Francokastello) en naar Prevelli, maar dan houdt het verder qua OV op.

Zelf vind ik Chania van alle “steden”het mooiste/ sfeervolste, maar als je meer wilt zien van zowel oost kreta als west kreta met het OV, dan is Rethymnon een uitstekende keuze!

• Els

Als ik jullie was zou ik naar Platanes, net 5 km buiten Rethymno gaan. Platanes is erg gezellig, heerlijk strand, veel taverna's en gezellige terrasjes. Het is tevens een mooie uitvalsbasis voor mooie wandelingen, net buiten de kust richting de bergen liggen de schattige dorpjes dicht bij elkaar in een prachtig landschap. Bovendien gaan er twee bussen per uur naar Rethymno en is de drukte van een stad binnen handbereik.

Een aanrader is appartementencomplex Galeana. Het is kleinschalig, lijkt op de Grieks dorpje en ligt aan het strand. De appartementen zijn ruim, gezellig ingericht en worden goed schoongehouden. Voor een paar centen meer kan je er een ontbijtbuffet bij boeken. Veel plezier.