Kournas lake

• Fabiola

Gaat er een toeristen treintje naar het Kournas lake vanuit Georgioupolis?

Zo ja weet iemand de tijden van het treintje

Of is een taxi handiger?

(wij gaan vanuit Rethymnon met de bus)

Vraagje over het waterfietsen, kan ik mijn 3-jarige dochter meenemen? Past dit/ is dit veilig? Dan moet ik zeker zelf een zwemvest meenemen?

bedankt alvast

wij gaan heerlijk 15 sept - 29 sept naar Rethymnon

• Xander

Er gaat 's ochtends een treintje vanuit Georgioupolis naar Lake Kournas.

Ik dacht om iets van 09.30 uur vertrekt het treintje vanuit Georgioupolis bij Corrissia Beach hotel. Er staat daar op het kreuispunt een groot bord met prijzen, vertrektijden en mogelijke tripjes (ze doen véél meer dan alleen de Lake Kournastrip). Daarna rijdt hij eerst naar Kavros waar je oook kan opstappen, en vandaar door naar Lake Kournas.

Wanneer je vanuit Rethymnon komt is het handiger om in Kavros op te stappen. Komende vanuit Rethymnon aan het begin van Kavros op de parallelweg aan de linkerzijde gaan rijden. Op een gegeven moment kom je aan je rechterhand een kiosk tegen. Daar worden in Kavros de kaartjes verkocht, en kan je opstappen.

Qua waterfietsen: Wanneer je er zelf bij bent kan je volstaan met vlindertjes. Als je je kind alleen laat gaan, wat mij onwaarschijnlijk lijkt voor een kindje van 3 jaar, dan zou ik wel degelijk een zwemvest EN vlindertjes aan doen (en dan nog…) !

De waterfietsen hebben twee zitplaatsen voorin, en twee achterin.

• Fabiola

bedankt voor de snelle reactie,

wij komen met de bus vanuit Rethymnon, zeker overheen gelezen ;-)

dus Kavros is dan denk ik niet handig ????

• lucy

Denk het wel hoor Fabiola, voor je Georgioupolis inrijdt kom je vanuit Rethymnon langs het gehucht aan de grote weg Kavros, daar is idd een stop van dat bewuste treintje. Erg leuk, wij zijn indertijd met een treintje naar de watervallen en wat dorpjes geweest!

Maar het is zowiezo leuk om ff in Georgioupolis rond te kijken, leuk dorp!!!

• Xander

Vooor jullie is het handig om in Kavros op te stappen, en op de terugweg lekker te blijven zitten tot Georgioupolis, en dan daar nog eens even rond te kijken. Dan neem je vanaf daar weer de bus terug naar Rethymnon.

In Georgioupolis niet het strand aan de boulevard nemen. Neem even de moeite om over de brug te lopen, daarna meteen rechts naar beneden langs de haven, en dan links het strand op. Met kleine kinderen is dit een werkelijk perfect strand. Je kan er wel 50 meter de zee in lopen voordat je er tot je kin in staat. voor kinderen perfect dus. Er zijn daar ook 2 taverna's. Het is 5 minuten lopen vanaf het dorpsplein.

Kalo taxidi !

• Fabiola

weten jullie of ik ergens op het net wat kan vinden over het betreffende treintje, iets van routes

Ik wist niet dat er daar watervallen in de buurt waren. Kan niet alles weten.

Ik heb er al helemaal zin in om heen te gaan ;-)

echt leuk dat jullie zo snel reageren!

• Harry

Watervallen van Argiroupolis.

Ook al zijn ze kunstmatig, ze zijn zeker een bezoek waard !!

Het is goed toeven onder de machtige bomen ter plekke en een wandeling langs alle waterpartijen is een aanbeveling waard.

• GvE

Je gaat in elk geval in een aangename periode van het seizoen naar Kreta, het is niet meer zo bloedheet en dat zal zeker ook voor je kleine dochtertje fijn zijn.

Goh…..wat jammer nou voor je Fabiola dat je niet over eigen vervoer beschikt want als je toch aan het meer van Kournas bent kon je tevens de watervallen van Argiroupoli en het dorpje Lappa mee pikken……zeker de moeite waard.

Ik was hier vorig jaar september ook en heb genoten.

Zoet water meer van Kournas

Watervallen van Argiroupoli

Slenter door het lieflijke oude dorpje Lappa

even binnen kijken bij vriendelijke Nederlander

Mozaikvloer overblijfsel van Romeins badhuis.

Fabiola ben je nog in de gelegenheid om deze dorpjes te bezoeken….??

Misschien heb je wat aan deze tips,

http://www.chania-holidays.net/Chania/Tvt_Kournas.html

http://www.chania-holidays.net/Chania/Tvt_Argiroupoli.html

http://www.chania-holidays.net/Chania/Tvt_Lappa.html

Fijne vakantie gewenst!

Gerry

• Xander

Met hetzelfde treintje kan je ook naar de Watervallen van Argiroupolis.

Zelfde opstapplaatsen.

Je kan er een een hele mooie tocht van Georgioupolis dwars door de Apokoronas naar Almerida en terug (via een andere weg) mee maken. Prachtige tocht.

Alleen, als je dergelijke tochtjes met z'n drietjes wilt maken, kan je qua prijs misschien beter ergens een autootje huren voor een paar dagen !

Dat moet voor 20 - 25 euro kunnen lukken in september.