Malia haalt de New York Times....

• Xander

Een artikeltje in een grote buitenlandse krant over de (leuke ?) sfeer in Malia.

http://www.nytimes.com/2008/08/24/world/europe/24crete.html?_r=1&th&emc=th&oref=slogin

• Monique Talsma

Geen goede reclame, jammer.

• Martine Prest

Nee, zeker niet. En hoewel het helaas in het centrum (niet het oude dorp) zeker zo is, heb je buiten het centrum toch weinig last van de dronken engelsen. Ik ga al jaren naar Malia toe op vakantie en vriendenbezoek, maar ik heb nooit last van ze. Ik zit dan ook meer richting de opgraving. Onze griekse vrienden balen ook erg van de naam die Malia inmiddels heeft en proberen samen met andere ondernemers er van alles aan te doen om dit te verbeteren. Maar misschien moet er ook vanuit Engeland zelf wat aan gedaan worden. Ik weet het niet.

• Henk

Inderdaad jammer dat ons mooie eiland zo in het nieuws komt.

Het is en blijft negatieve publiciteit wat direct zijn invloed heeft op een van de belangrijke export producten van Griekenland…toerisme. Het is verrassend hoe zo'n klein percentage personen, t.o.v. de enorme stroom van vakantiegangers elk jaar, toch het nieuws kan beïnvloeden.

Wellicht dat plaatselijke verordeningen soelaas kunnen bieden. Daar waar de problemen ontstaan zal de plaatselijke politiek afdoende maatregelen kunnen nemen tegen wangedrag. Notoire overlast bezorgers zouden per direct en op eigen kosten van het eiland kunnen worden verwijdert. Dit garandeert een rustige omgeving waarin de overige vakantiegangers kunnen genieten van hun vakantie.

Henk

• Ella

Het schijnen aanbiedingen te zijn van Club 18-30 die goedkope vakanties aanbieden in groepsverband voor jongeren.

Helaas hebben ze een “wie kent mijn gat in een vreemde stad” mentaliteit.

http://www.mailonsunday.co.uk/news/article-1040733/Sex-drugs-booze-violence-Welcome-Malia-party-resort-serving-lethal-holiday-cocktail-young-Brits.html

Gr Ella

• GvE

'' Drank maakt meer kapot dan je lief is''

En veroorzaakt niet alleen in Malia problemen.

We hebben als maatschappij nog een lange weg te gaan!!!

Lees maar eens in de linker kolom wat nieuwsberichten van de afgelopen tijd.

http://www.alcoholpreventie.nl/nieuwsbericht/?id=126

Bron:www.alcoholpreventie.nl

• willem

Ik heb het idee dat we een beetje vergeten dat onze eigen jongeren er ook wat van kunnen.

Heel af en toe schaam ik mezelf een beetje voor onze eigen jeugd.

Ook deze gastjes kunnen zich behoorlijk te kijk zetten.

Ik heb een paar jaar geleden een meisje van een jaar of 15 gezien 's nacht om een uur of 3 stom en stom dronken haar broek zowat op haar enkels, ze probeerde een patatje naar binnen te werken maar kon haar mond niet eens vinden.

Het zal je dochter maar zijn.

En geregeld zie ik oproepjes op verschillende prikborden in de trant van, waar kunnen we lekker dronken worden en de beest uithangen.

Wat drinken en lekker uit je dak gaan is geen probleem, maar vergeet nooit dat je te gast bent in een ander land dus toon respect voor de bewoners en hun spullen.

Als iedereen daar bij stil zou staan kunnen we iedereen recht in de ogen blijven kijken en trots zijn op ons zelf

• Monique Talsma

Feesten moet wel kunnen en de jeugd zoekt ook zijn grenzen. Zolang ze de boel niet verbouwen en onder kotsen, je bent idd wel te gast. Maar dat geldt niet alleen voor de vakantiebestemmingen rond de Middellandse Zee ben ik bang. In toeristenplaatsen hier in NL is het idem dito. Helaas brengt te veel drank/drugs ook agressie met zich mee en dat veroorzaakt het meeste leed, maar ja alles waar te voor staat is niet goed.