Is er al meer bekend over de staking?

• Linda

Hallo allemaal,

As woendagochtend vertek ik als het goed is samen met mijn moeder richting Kreta.

Ik ben erg benieuwd of er al meer bekend is over de staking en of wij serieus rekening moeten gaan houden met lange vertragingen en/of zelfs annulering van de reis.

Als er iemand meer weet hoor ik en vele anderen vast ook heel graag.

• Henk

Linda,

Deze tekst is van de Transavia site.

Quote;

Pas op het moment dat wordt aangegeven dat een vlucht definitief wordt geannuleerd hebben passagiers de keuze uit de volgende mogelijkheden:

1. Passagiers kunnen de ticket teruggeven en ontvangen van transavia.com hun geld retour. Hiervoor kan men vanaf maandagavond een speciaal formulier downloaden. Passagiers kunnen in dat geval desgewenst zelf een vervangende vlucht boeken.

2. Passagiers kunnen akkoord gaan met de vlucht als deze op een andere dag wordt uitgevoerd.

Daarnaast kunnen passagiers contact opnemen met ons call center 0900-0737. Daar beschikt men over informatie over de beschikbaarheid van eventuele vervangende vluchten.

Passagiers die niet rechtstreeks een vlucht hebben geboekt bij transavia.com maar elders een reis hebben geboekt waarvan de vlucht met transavia.com deel uitmaakt moeten zich voor informatie over hun vlucht te wenden tot het reisbureau of de reisorganisatie waar de reis geboekt is.

• Henk

Bericht van de site van Transavia;

Ik vlieg later in de week met transavia.com. Gaat mijn vlucht wel gewoon door?

LET OP: Als u niet rechtstreeks uw vlucht heeft geboekt bij transavia.com maar elders een reis heeft geboekt waarvan de vlucht met transavia.com deel uitmaakt dient u zich voor informatie over uw vlucht te wenden tot het reisbureau of de reisorganisatie waar de reis geboekt is.

transavia.com zal de komende dagen het maximale doen om in overleg met de vakbond tot een oplossing te komen met als doel onze dienstregeling normaal uit te kunnen voeren. Mocht de vakbond echter tot acties overgaan dan bestaat de mogelijkheid dat het annuleren van een aantal vluchten op dinsdag 26 augustus tot gevolg heeft dat de dienstregeling op de daarop volgende dagen niet volgens planning kan worden uitgevoerd.

Wij zullen uiterlijk de avond voor de betreffende vlucht via alle ons ter beschikking staande kanalen laten weten welke vluchten er de daaropvolgende dag wel en geen doorgang kunnen vinden. Wij adviseren u onze berichtgeving te volgen. Dat kan onder meer op www.transavia.com

• Iemand uit Singapore

Dus als je een los ticket en een losse accommodatie hebt geboekt ben je zwaar de pisang.

Optie 1: een waarschijnlijk duurder ticket kopen vanaf een andere luchthaven (en hoe is die te bereiken…denk aan mensen die via Schiphol gaan vanwege ligging of mogelijkheid om per trein te gaan).

Optie 2: te laat op je accommodatie aankomen of dinsdag niet kunnen vertrekken. In geval 1 betaal je voor dagen dat je er niet bent, in geval 2 moet je maar uitzoeken waar je slaapt en wie dat betaalt.

Overmacht? Als iets veroorzaakt wordt door een intern personeelsprobleem dan kun je je als bedrijf volgens mij niet beroepen op overmacht. Overmacht is als de luchthaven van Kreta dicht is en je daardoor niet kunt landen/opstijgen.