Piloten transavia leggen werk neer

• Irene

http://www.nu.nl/news/1712459/36/Piloten_Transavia_leggen_werk_neer.html

Laten we hopen dat ze toch voor die tijd tot een accoord komen voor al de mensen die dan zouden vertrekken

• Henk

Ik kan alleen maar herhalen wat ik in het vorige topic over deze zaak heb geschreven;

Laten we beide partijen (de VNV en het Transavia Management) in de onderhandeling wijsheid toewensen en dat het vliegend personeel deze zaak niet gaat uitvechten over de hoofden van de vakantieganger. Staken kost heel veel geld en levert vaak toch minder op dan het kost. Niet te vergeten dat het in de meeste gevallen ook niet oplevert wat de arbeider uiteindelijk wil.

Het signaal is vanuit het vliegend personeel nu duidelijk afgegeven aan de directie van Transavia. Wellicht dat dit pressiemiddel beide partijen meer tot elkaar brengt om tot een oplossing te komen.

Henk

• Irene

Wij gaan ook “pas”of “al” begin september dus blijven ook heel oplettend! Ben erg blij voor de mensen die morgen zouden vertrekken. Wat een spanning zeg. De rechter heeft echter gezegd dat ze eerst rond de tafel moeten en er ook voorlopig geen acties gepland mogen worden. Voorlopig zal toch wel zo'n twee weken zijn? Terug zien we wel weer.

Sterkte ook hoor!

Groetjes Irene

• claartje

De bemiddelaar wordt pas over een paar weken vastgesteld. En voor die tijd mogen ze niet staken. Jij zit dus goed.

• Andre

War staat dat? alvast bedankt

• Irene

http://www.nu.nl/news/1715688/36/Rechter_verbiedt_staking_Transavia-piloten.html

• Andre

Dat stukje kende ik al wel Irene dank je wel. Het gaat mij om dat stukje van claartje.

• claartje

Heb ik op het journaal gehoord. Daarbij zeiden ze ook dat de onderhandelingen in die tussentijd zover zijn gekomen, dat de kans op staking daarna klein is. Het gaat namelijk alleen nog maar om een half procent loonsverhoging. Volgens mij gaat dat dus om een euro of 40 per piloot per maand. Nou, als ze daar om gaan staken…….