Er is nog steeds geen akkoord dus begin me nu toch wel langzaam een beetje zorgen te maken over een staking van de piloten.
Voor wat ik heb vernomen, komen er eerst stiptheidsacties. Bij deze acties zal het vliegend personeel zich dan strikt aan alle procedures en protocollen gaan houden. Dit gaat vertragend werken binnen de organisatie en dat is nu juist het eerste pressiemiddel. Wellicht dat pas in een later stadium het woord staking naar voren wordt geschoven.
Laten we beide partijen (de VNV en het Transavia Management) in de onderhandeling wijsheid toewensen en dat het vliegend personeel deze zaak niet gaat uitvechten over de hoofden van de vakantieganger. Staken kost heel veel geld en levert vaak toch minder op dan het kost. Niet te vergeten dat het in de meeste gevallen ook niet oplevert wat de arbeider uiteindelijk wil.
Transavia heeft een meer dan uitstekende staat van dienst en staken van vluchten is niet snel in de geschiedenis terug te vinden.
Henk
Andre,
Ik denk dat je een andere Henk voor je hebt.
Op Kreta heb ik geen winkel, noch enig andere business. Ik mag hier genieten van een vroeg-pensioen en dat bevalt goed.
Ik zag vanmorgen hier op Akrotiri alweer enkele benzinestations open en brandstof verkopen. Wellicht dat de partijen een overeenstemming hebben kunnen vinden.
Groet,
Henk
Piloten transavia.com leggen dinsdag het werk neer
22-08-2008
SCHIPHOL - Een staking onder de piloten zorgt dinsdag mogelijk voor uitval van vluchten bij transavia.com. In de afgelopen dagen vond er intensief cao-overleg plaats tussen de luchtvaartmaatschappij en de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV). Tot een akkoord is het echter niet gekomen, meldt de VNV vrijdag (22 augustus). De werkonderbreking staat gepland tussen twee uur ‘s nachts en vijf uur ’s middags.
De VNV had transavia.com een ultimatum gesteld dat vrijdagmorgen om 10.00 uur afliep. Volgens de VNV ging de KLM-dochter niet met het eindbod van de pilotenbond akkoord, waarna besloten is om de vliegers op te roepen tot actie over te gaan. De VNV zegt bereid te zijn met transavia.com door te willen onderhandelen om de werkonderbreking te voorkomen.
De piloten eisen van transavia.com een hotelovernachting ter onderbreking van lange diensten, omdat de lange werktijden leiden tot hoge werkdruk. Ook over andere zaken, zoals de inhuur van externe piloten, zijn de partijen het niet eens geworden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?