Ze staken weer....

• Xander

Vanaf vandaag is er weer een staking op Kreta.

Verwachting is dat er in de loop van morgen geen benzine meer te krijgen zal zijn. Men denkt dat de staking 4 tot 5 dagen zal gaan duren.

Ik vind het wel bijzonder dat ze op het nieuws hier op Kreta al konden vertellen hoelang de staking zou kunnen gaan duren….. Ik heb altijd gedacht dat dat van de onderhandelingen afhangt !

In ieder geval stonden er lange rijen wachtende auto's bij de benzinepomp hier in het dorp.

• Xander

Het gaat er om dat de overheid (in een aantal prefecturen) de maximale verkoopprijs van brandstof heeft voorgeschreven.

De pomphouders claimen nu dat de inkoopprijs van brandstof hoger is dan de maximale verkoopprijs, en dus kappen ze ermee..

De pompen die in eigendom zijn van de oliemaatschappijen zoals die van Shell zouden wel open blijven zegt ‘men’.

• Monique Talsma

Het gaat om een staking bij de pomphouders, of breder? Wel vervelend voor bewoners en de vele gasten die er nog zijn. Hoop dat het bij die 4 a 5 dagen blijft en dat we in september het eiland toch kunnen gaan ontdekken met onze huurauto.

Veel sterkte en maar hopen dat ze er snel uit komen.

Groet Monique

• Henk

Dat je het oneens bent met het gevoerde beleid, dat mag.

Middels overleg probeer je dit dan vervolgens op te lossen. Het slechtst gekozen middel is en blijft een staking.

Je treft niet alleen de eigen bevolking, maar tevens de toeristenindustrie die erg gevoelig is voor dit soort acties. Onduidelijk is dan ook wat de werkelijke schade zal zijn van dit soort acties in de toekomst. De afhankelijkheid van de toerist is groot als bron van inkomsten. Als een kleine groep, middels een staking, daar schade aan toebrengt dan is dat discutabel.

Brandstof is de motor van je economie, daar moet je niet mee gaan rommelen.

Henk.

• Arthur

Deze discussie is al eens geweest, ik zelf ben het volkomen eens met de stakers zeker als je ziet wat ze er aan overhouden, jammer dat de kleine man het voelt en niet de overheid maar zo is het overal waar je ook voor staakt kijk transavia in ons eigen NL.

Groeten uit warm zuid L1mburg

Arthur