Als je op krete een scooter huurt,moet je dan verplicht een helm dragen?
Ik begrijp dit soort vragen nooit zo goed…….maar ben ook maar gewoon Gerry;-)
Wil niemand betuttelen,……. maar een helm draag je niet voor een ander of omdat iemand anders hem wel of niet draagt.
Het dragen van een helm is in heel veel landen wettelijk verplicht en die regel is niet in het leven geroepen om iemand te pesten of omdat je haren niet in de wind mogen wapperen.
Het is voor je eigen veiligheid!!!
Je hersenen zitten in een stevige schedel onder die schedel zitten 3 hersenvliezen en dit alles dient ter bescherming van je hersenen en ruggenmerg.
Toch kunnen bij een ongeluk de zachte hersenen beschadigd raken ze botsen tegen de harde buitenkant van je schedel met alle nare gevolgen van dien.
En daar is nou die helm speciaal voor gemaakt omdat zoveel mogelijk te voorkomen.
Het dragen van een helm geeft extra bescherming tijdens een rit op scooter of motor.
Fijne vakantie gewenst en kom heelhuids terug zoals je gegaan bent…..
Klopt wel dat het verplicht is de helm te dragen. Maar……….beschermen? De helmen die je in Griekenland krijgt, beschermen je volgens mij echt niet hoor. Het zijn apparaten die ze hier tig jaren geleden droegen. Bovendien passen ze niet goed, of het riempje om je helm mee vast te zetten, is kapot. Ik vind het ook nog vies, want hoeveel mensen hebben jouw helm al gedragen? Bij die hitte is het ook geen pretje. Wij zijn heel lang zonder helm gereden, maar de politie is heel erg streng geworden. Wij dragen hem dus nu wel. Maar meer omdat het moet, dan voor de veiligheid. Eerlijk is eerlijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?