Samaria kloof

• Arjan en Rebekka

Hallo allemaal,

We hopen in september naar Kreta te gaan. We zitten in Rethymnon. We willen de Samaria kloof gaan lopen, maar die is zo € 40,00 p.p. bij je reisorganisatie. Hebben jullie enig idee waarom dit zo duur moet zijn? Want de entreeprijs en de boot op de terugweg zit hier niet eens bij in.

Of kunnen we gewoon ‘op eigen houtje’ goedkoper??

Groetjes

• Helga

Vreemd……………als je bij je reisorganisatie boekt dan wordt je met een bus opgehaald (s'morgens vroeg) en die brengt je naar het begin van de kloof hoog in de bergen. Als je er weer uitkomt ligt er een boot klaar die je in 1 uurtje naar de plaats brengt waar de bus ondertussen heen gereden is. De bus brengt je weer terug naar Rethymnon. Dit alles zit inbegrepen in je ticket die je koopt bij je reisorganisatie. Ik heb nog niet gehoort van alleen de prijs van de bus en dan nog apart de kosten van de boot en de entree?

Wat de prijs nu is weet ik niet.

Op eigen gelegenheid is een optie maar waarom al die moeite? Reken maar dat je moe bent en écht geen zin meer hebt om je auto op te gaan halen bij de ingang.

Hoe dan ook: wat de prijs ook is……………het is zeker de moeite waard en je zal het nooit vergeten;-)

Doe de |KriKri de groetjes van mij:-)

Groet Helga (die spontaan spierpijn krijgt bij de gedachte alleen al hihi)

Ohja, misschien wel handig om bij verschillende organisaties te informeren, dus ook buiten de reisorganisaties om.Arjan en Rebekka schreef:

>

> Hallo allemaal,

> We hopen in september naar Kreta te gaan. We zitten in

> Rethymnon. We willen de Samaria kloof gaan lopen, maar die is

> zo € 40,00 p.p. bij je reisorganisatie. Hebben jullie enig

> idee waarom dit zo duur moet zijn? Want de entreeprijs en de

> boot op de terugweg zit hier niet eens bij in.

> Of kunnen we gewoon ‘op eigen houtje’ goedkoper??

>

> Groetjes

• Jelle

Als je via een kantoortje in de plaats waar je verblijft boekt is het meteen veel goedkoper. Ik meen iets van 28 euro. De prijs van de boot en het entreeticket is inderdaad nog extra. Is altijd zo, bij welke organisatie/kantoor je ook boekt. Op eigen houtje kan wel maar is wel een gedoe. Vooral als je dood en dood moe (en vooral door die hitte) op de terugweg nog moet duwen om een plaats in de ktelbus te krijgen (kan zijn dat je staan moet, lekker met al die bochten vanuit Sfakia naar boven enblaren op je voeten van het lopen …), dan nog overstappen in Vrysses …. met een excursiebus word je lekker makkelijk bij je hotel opgehaald en weer afgezet.

• Ella

Hoi Arjan en Rebekka, vraag het ff aan onze Max

http://www.active-travel.kritinet.com/Samaria-kloof-excursie-kreta.html

Gr Ella

• Wilma

Hallo Arjan en Rebekka

Als je het op eigen houtje wilt doen is de entreeprijs 5euro.alle andere kosten komen daar dan nog bij, die 40 euro is dan zo gek nog niet (denk ik) en je hebt er een hoop gemak van.

groetjes

http://www.reislocaties.nl/chersonissos/samariakloof/

• Max

Beste Arjan & Rebekka,

Wat betreft de prijs voor Samaria, dat hangt af van waar je vertrekt. Vanaf hier (Agia Pelagia) is het 41,- voor bus en gids. Daarnaast betaal je ter plaatse de entree voor de kloof (5,-) en de boot terug van Ag Roumeli naar Chora Sfakion (7,50). Dit soort excursies is gewoon te boeken bij lokale excursie-kantoren/reisburo's die er voldoende te vinden zijn in Rethymno. Inderdaad is dat een beetje makkelijker dan alles op eigen houtje uitzoeken. Over het algemeen is het altijd duurder als je zoiets boekt bij je eigen reisorganisatie waar je mee op vakantie bent, immers die willen er ook graag wat aan verdienen.

Fijne vakantie, en als je de kloof gaat lopen veel plezier ! En mocht je meer info willen m.b.t de kloof of andere excursies, kan je me gerust vragen !

Max

• Arjan en Rebekka

Bedankt voor alle reacties! We zijn er nou toch wel uit dat we het gewoon via onze reisorganisatie gaan doen. We hebben hem 4 jaar geleden ook gelopen en inderdaad het is toch wel lekker om dan gewoon onbezorgd in de bus te stappen.

De dagen daarna is het wel afzien (spierpijn, spierpijn en nog eens spierpijn en blaren), maar het is zeker de moeite wel waard. We hebben er nu al zin in!

Groetjes,

Arjan en Rebekka

• claartje

Je moet zeker via een bureautje gaan. Je auto ophalen kan echt niet!! Als je het leuk vindt om nog een kloof te lopen, of juist een kortere, dan raad ik je de Imbros kloof aan. Erg mooi en iets minder lang. Ergens in het midden is de doorgang zo smal dat je met je rechterhand de ene wand en met je linkerhand de andere wand aan kan raken.

• Arie

Bijna alle excursies kunnen met wat initiatief op eigen houtje vele malen goedkoper gedaan worden en ook veel leuker.

Gewoon een kaart kopen bij het busstation, of in de haven en het wordt allemaal

veel leuker.

Met wat je bespaart kun je lekker van uit eten.

Veel plezier in jullie vacantie.

Arie

• Arthur

Behalve de Samaria kloof, je moet eerst zorgen dat je van je acco bij de ingang komt, dan het makkelijkste deel de boot van Roumeli naar Sfakion en dan weer een bus naar ??? en dan weer vervoer naar je acco, dat geef ik je te doen als je doodmoe bent.

Of diegene die niet loopt zet je af en pikt je uuuuren later weer op in Sfakion, dan is er nog de lazy way in Sfakion op de boot in Roumeli ervanaf stukje de kloof in en weer met de boot terug.

kalo taxidi

Arthur