Niet zwemmen in zee...?

• Marloes

Hallo,

Op verschillende plaatsen lees ik terug dat er niet in zee gezwommen kan/mag worden bij noordenwind (wij gaan naar Rethymnon over 2,5 week).

Hoe zit dat eigenlijk? Is de stroming dan te sterk? Geldt dat pas bij een bepaalde windkracht dat zo'n regel van kracht is?

Ik ben benieuwd, hoop namelijk wel in zee te kunnen zwemmen, dat is toch wel écht vakantie.

Groetjes,

Marloes

• van dinter

hoi er staat een rode vlag als het niet mag wy gaan ook om die tyd naar rethimnon waar verblyven jullie en waar vlieg je vandaan in ieder geval moet het beter zyn als hier kryg er een punthoofd van groetjes wies

• Marloes

Hoi Wies,

Dat van die rode vlag wist ik al, maar toch bedankt!

Groetjes!

• Fred

Hallo Marloes

Wij komen nu 7 jaar in Rethimno en weten uit ervaring dat de stroming daar levensgevaarlijk kan zijn. Zeker het stuk strand links( ricting het centrum ) waar Popey watersport zit. De stroming kan je daar zo meenemen de zee in.

Let goed op de vlaggen ( niet die van popey ) en volg de instructies van de lifeguards.Wij hebben in de jaren dat we in Rethimno komen regelmatig gezien dat zwemmers net op tijd uit het water werden gehaald. Tijdens onze eerste vakantie hebben we een jongen van een jaar of 20 zien verdrinken. Het is niet mijn bedoeling je bang te maken maar wel te waarschuwen voor de onderstroming.

• Mieke

Ook dit jaar zijn er helaas al zwemmers verdronken. Hou je dus echt aan de rode vlag. Er zijn ook beschutte plekken waar je nog wel kan en mag zwemmen. Onder andere een baaitje aan de westkant van Rethymno dat helemaal beschut ligt, het ligt bij een kerk aan de uitvalsweg naar de grote weg naar Chania.

Verder kan je met een huurauto nog naar geschikte stranden, eventueel gecombineerd met een bezoekje aan de zuidkust. Dit mocht de rode vlag je hele vakantie wapperen.

• Marloes

Dankjewel voor jullie tips! Het gaat vast goed komen, op wat voor manier dan ook, ik hou moed :)