weer in oktober op Kreta

• Jenny

Hallo Kretaliefhebbers,

Mijn man en ik gaan 3 oktober a.s. voor het eerst naar Kreta. Kan iemand mij vertellen of het weer dan nog aangenaam is en of alle winkels/restaurants dan nog geopend zijn? Volgens mij wel, maar een kennis zei me dat het aardig laat was in het seizoen en dat er al veel gesloten is.

Ik ben benieuwd,

Groetjes Jenny

• Rachelle

Hi

Dit zou ik ook graag willen weten, we zijn net terug uit kreta met de kids, en willen graag weer terug in de winter ( carnaval,of kerst), maar de vraag is, is er nog wat te doen???

Groet

• GvE

Jenny misschien is het wel handig om even te vermelden wáár op Kreta jullie gaan verblijven.

Als ik het goed onthouden heb is het Rethymnon(Platanes)?

kijk eens op Landenportal.nl daar staat veel info over het klimaat op Kreta met tabellen

http://www.landenportal.nl/griekenland-rethymnon.htm

• Jenny

We gaan inderdaad naar Platanes, Hotel Marino's Beach. Ik heb op de bewuste site gekeken en het ziet er goed uit. We vinden het niet erg dat het niet meer zo bloedheet is. Gewoon lekker luieren en zonnen en misschien een paar dagen een auto huren. Wij zijn tevreden met deze temperatuur! We gaan natuurlijk begin oktober dus dat zal ook wel schelen.

Groetjes Jenny

• Maria

Ik was vorig jaar de 2e week van oktober in Platanes en heb geweldig weer gehad, zo'n graad of 25 en volop zon. De laatste dag wel een paar fikse buien maar toen was het natuurlijk inmiddels al half oktober. Veel plezier!

• Pieternella en Keetie

Wij gaan eind september ook naar Kreta. Het weer zou er nog goed zijn, hebben we ons laten zeggen, maar ja je weet maar nooit natuurlijk. Wij zijn al boven de 60 en af en toe wat gebrekkig, maar die hitte hoeven we niet.

• Tom

Oktober is normaal heerljk weer,

niet te warm maar wel boven de 20 °

neem wel iets mee voor als je 's avonds buiten eet, dan kan het wel eens fris zijn.

Er kan dan (gelukkig) wel al eens eens bui vallen, heeft het land hard nodig.

() zelfs met kerst en nieuw ontbijten we soms buiten.

Op wunderground.com kun je trouwens gemiddelde maandtemperaturen voor Heraklion opvragen