prijzen

• Natassa

Er zijn op dit moment in Gr. discussies gaande bij de overheid over dit soort hoge prijzen, ook de manier waarop de Griek met de vakantieganger omgaat en prijs/ kwaliteit verhoudingen van de acco's want het loopt de spuigaten uit. Mensen die er vaak komen weten wat ik bedoel denk ik. Men zegt dat er ieder jaar meer toeristen naar Griekenland gaan maar waar komen die cijfers vandaan?? de Griek klaagt(zoals gewoonlijk) dat er steeds minder toeristen komen. Klachten zijn er tegenwoordig genoeg, meer dan ooit over uiteenlopende zaken tijdens de vakantie, hoogste tijd voor de Grieken om de boel te veranderen, de toerist is niet meer zoals vroeger!

• tineke

ben net weer terug, mijn derde bezoek aan kreta. door de jaren heen zie je de prijzen omhoog gaan. Het is even zoeken, in de drukke toeristische gebieden betaal je veel meer dan op de rustige stekjes. De restaurants zijn goedkoper dan in nederland, de kwaliteit verschilt per adresje. Drankjes zijn even duur als hier, alleen cappuccino is overal erg aan de prijs. Het fijnste eet je waar ook de grieken zelf eten. De Griekse keuken is super!!! toeristenvoer is minder aanlokkelijk!

• arzubel

Voor couvert betalen vind ik raar, voor die oude vork en mes die in een rieten mandje op je tafel gezet worden. En ze veranderen hierin niet, ik kom 40 jaar in Griekenland en nog steeds is de tafel op dezelfde manier gedekt, als je dat gedekt mag noemen, geen evolutie in de bediening.

Eten duur: het is duur als je meer dan 1 schotel neemt, want elke groente of aardappelen moet je apart betalen. vb frit met cotelet, dan zijn de groene bonen een gerecht apart. Dus dan kan het wel duur oplopen.

Op Kreta is er ook verschil van prijs per streek, Matala in het Zuiden is heel goedkoop en toch heel lekker en de drank is goedkoop. Je kan voor 1 euro een 1.5 liter water drinken bij je dinner. Van wijn weet ik geen prijs, wij houden ons aan water. In Matala rekenen ze ook geen couvert aan, dus een hoofdgerecht voor 2 met water of frisdrank +- 20 euro. Alle restaurantjes aan zee zijn heel lekker in Matala.