Ik ben nog nog nooit op kreta geweest, maar wil er graag eind september heen, maar ik vraag me af wat zijn de prijzen daar als je uit eten gaat?
Ik hoop dat je me daar meer over kunt vertellen?
Groetjes Dré
Als je een voorgerecht neem en een ,,simpel hoofdgerecht,, en iets te drinken ben je gemiddeld ca.30 a 35 eurie's kwijt voor 2 pers. (Hoe verder van de drukte des te goedkoper wordt het)
Let ook op hoeveel Couvert ze vragen, dat verschilt ook nogal! En dat zegt totaal niets van de kwaliteit van het eten of gezelligheid in die tent.
De ene restaurant vraagt hiervoor 0.60 en een ander 4.00
Wij gaan altijd in september en ik weet niet waar je eet Wilma maar zo “duur” zijn wij nooit uit :-) en lekker is het altijd. Couvert van € 4,- ? ook nog nooit gezien hoogste was € 1,50 maar goed alles kan natuurlijk. Wij eten dan ook bijna nooit midden in op een boulevard of wat dan ook. Maar Dre…… Het is zeker 2 a 3 keer goedkoper dan in nederland. Verder is het in sommige gevallen zelfs goedkoper om ergens te gaan eten dan om het zelf te maken.
Prettige vakantie
Gr Andre
Andre , dit verzin ik niet hoor! in Platanias zijn de prijzen zo, en we hebben zeker 1x 4 eurie's voor een couvert betaald. meestal was het tussen de 1.50 en 2.00 in.
Mischien dat deze streek duurder is?
Wij vonden het in ieder geval wel duurder dan vorig jaar, maar dat neemt niet weg dat je inderdaad zeker de helft minder kwijt ben dan in Nederland.
Hoi Dré,
Het zijn niet de prijzen voor het eten, het is wat je er omheen gebruikt. Vooral de drankjes kunnen de prijs nog wel eens opschroeven. In verhouding zijn de drankjes vaak duurder dan de schotels. Als je dorstig van het strand komt dan lest je eerst je dorst voordat je het restaurant in stapt.
En verder komen wij ook niet in de drukke toeristen gebieden. Een beetje uit de drukte en je zit direct goed. Ook de bediening is dan vaak beter. Maar ja, wij wonen hier dan ook en gaan dan meer voor de rust.
Het kredo voor je vakantie….niet koken in je app, maar lekker veel uit eten en genieten van de Griekse keuken. Laat je verassen door de eigenaar!! Ga mee de keuken in en wijs gewoon aan wat je wilt hebben.
Trouwens, een fijne vakantie.
Henk
Dit zijn de adviesprijzen van het Griekse ministerie!
Bottled water (500 ml)
up to €0.50
Bottled water (750 ml)
€0.70
Toasted ham and cheese
sandwich
up to €1.80
Toasted cheese sandwich
up to €1.60
Cold ham and cheese
sandwich
up to €1.70
Cold cheese sandwich
up to €1.50
Greek coffee
up to €1.60
Filter coffee
up to €1.60
Espresso
up to €1.70
Instant coffee (frappe)
up to €1.60
Tea
up to €1.60
Mooie adviesprijzen, maar in de praktijk zijn dit voor heel veel toeristische plaatsen minimumprijzen en betaal je al snel tientallen procenten meer dan deze prijzen.
Een frappe op een hip aangekleed terras op een goede lokatie kost als snel 2,5 tot 3 euro. Maar ja, dat geldt niet alleen voor Griekenland dat je dan meer betaalt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?