vraag

• johan

op welke plek kan ik het beste wezen voor een zandstrand het is voor ons de eerste keer dat wij gaan en geheel onbekend.ik leest wel veel over rotsstranden maar ik zoek een plek met zandstrand.wie weet wat

• Harry

Geef even aan, waar je verblijft op Kreta.

Kunnen de prikkers wat gerichter reageren, want het eiland is toch zo'n slordige 275 km, oost-west.

Heb je een huurauto ter beschikking, wil je daarmee naar een strand: belangrijke info.

• Anoeshka

hoi Johan,

ik ben een week teurg van kreta en ben naar rethymonon geweest, prima zandstrand daar! je zit niet zo vreselijk touristisch als het de zuipende jongeren betreft, wel veel gezinnen, maar daar heb je weinig last van. Ook nog een pluspuntje van rethymnon; je zit net niet in het midden van het eiland, iets meer naar links maar is wel een ideale startplaats als je de omgeving wil zien!

Nou ja suc6 en ik hoop dat je het daar net zo leuk hebt als ik had!

• mathijs

Het strand bij malia vind ik persoonlijk het beste.

• johan

harry ik weet het gewoon nog niet waar ik naar toe wil daarom had ik deze vraag gesteld.maar liefs iets zonder huurauto en het strand op loopafstand vanaf hotel ik begrijpt dat het niet veel is maar ik heb in september een weekje vrij en wou er ff tusen uit

• Harry

Houdt in, dat je via internet of op het reisburo heel goed DIE acco's moet zoeken, die dicht bij/aan het strand liggen.

Er zijn dan over het hele eiland diverse mogelijkheden, zowel in oost, west of zuid Kreta.

Helemaal in het westen is bij Falarsan een mooi zandstradn en rijd je daar naar het zuiden, kom je bij Elafonissos met een fraai strand.

Een heel langgerekt strand vind je bij Georgioupoli: kilometers richting Rethymno.

Zou je bv Hersonissos boeken: slechts één heel klein stukje strand.

Ergo: vraag door bij de boeking. Zoek wat verder op sites, als daar een hotel staat.

• Marloes

Wij zijn 2 jaar geleden in hotel Kriti Beach in Rethymnon geweest.

Je steekt de straat over en je bent op het strand. Het is een groot zandstrand.

Rethymnon is ook een leuke plaats met leuke winkeltjes en restaurantjes. Wij hebben er een hele leuke vakantie gehad.

• Ine

Zijn wij ook geweest, was ook een gezellig niet al te groot hotel met aardig personeel en zeer centraal gelegen

• Arthur

Dan kom je toch aan de oostkant uit waar de mooiste en langste zand stranden van Kreta zijn. Tussen Gournes en Istron vind je alles wat je zoekt, de west en zuid kant zijn wel leuk maar niet wat jij zoekt.

• Tom

Voordeel van het strand bij Istron is dat het enerzijds redelijk beschut is en anderzijds mooie golven heeft.