Ik denk even terug aan onze ervaringen in Griekenland met de hostessen en vraag me dan af Kees of wij altijd geluk hebben gehad…..en de ervaren hostess getroffen hebben met terdege verstand van zaken,met een proffesionele serviceverlenende instelling, die er alles aan deden om het hun gasten naar de zin te maken. Zodat je als toerist tevreden naar huis gaat en terug kunt kijken op een fijne vakantie, en zo kan ik nog wel even doorgaan….
Het werken als hostess/host lijkt me een heel leuk vak en zeker als je in een land kan werken waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.
Maar ik heb ook gezien dat je als hostess of host een heel flexibele instelling moet hebben…..en geen 9 tot 5 mentaliteit…
Je heb er gasten bij……die al op het vliegveld beginnen met mekkeren tegen zo'n jongen of meisje als de koffers nog niet van de band gerold zijn….
Bij de eerste voet over de drempel van hun acco hebben ze de eerste klachten al over hun lippen….
En die staan bij elk bezoek van de hostess/host aan hun accomodatie met roodaangelopen hoofd haar/hem al op te wachten bij de balie….om hun gal te spuwen…
……….En dan toch als hostess/host de vriendelijkheid zelve blijven en oplossing gericht werken.
Dus…….scheer de hostessen/host niet over een kam….
En bekijk het eens door een andere bril……;-)
Gegroet,
Gerry