Bosbrand

• Niet belangrijk

Ik heb gehoord dat er In Makrigialos een redelijke bosbrand woed wie heeft meer info?

• connie

WAT? nee he, het zal toch niet waar zijn. ga meteen even mailen naar mijn vrienden.

• Ivan

Was de moeite, vooral in de Lagada omgeving. Bijna alles afgebrand.

Snel en schitterend optreden van de brandweer (met helicopters) kon een ware ramp voorkomen. Niemand leed schade, alle huizen werden gevrijwaard. Alleen veel struiken en bomen afgebrand. Het vuur kwam tot op ongeveer 6 m van ons bouwproject…Even schrikken toch….

Vandaag is alles normaal, wind is compleet afgenomen en de zwartgeblakerde heuvels zijn smeulende getuigen van het razende vuur dat gisteren een groot deel van de natuur aldaar vernietigde.

Ivan

• connie

het klinkt niet aardig, maar ben blij dat het niet in makrigialos was. echt bos is daar niet, maar wel midden in het dorp een olijfboomgaard. was zeker wel eng dat vuur zo dicht op jullie huis en het zal nu wel een afschuwelijk gezicht zijn, die verschroeide aarde.

• Niet belangrijk

Slecht nieuws het brandweer!!!

• Ivan

Inderdaad, mijn vorig bericht was nog niet koud en het begon alweer te branden…

Nu op de andere heuvel naast ons project…

Snel optreden van de brandweer en alweer een blushelicopter voorkwamen dat een dal vol olijfbomen in de vlammen opging.

Hopelijk was het vandaag de laatste keer…..

Ivan

• Gradus

Kunnen wij wat van onze regen sturen ? We hebben hier op het moment genoeg :-)

• Yvon

Ja, als je als argeloze toerist een auto huurt en er dwars doorheen moet rijden, schrik je wel. Zeker met die keiharde wind die er stond. Wel een machtig gezicht die 2 blushelikopters.