Hallo beste kretagangers
Ik kom hier bijna nooit soms lees ik eens iets maar ik heb een vraag aan mensen die op Kreta met vakantie zijn geweest.
Wij, dat zijn mijn vrouw twee dochters en ik zijn net terug van drie weken Kreta na er 15 jaar geleden ook te zijn geweest.
We hebben verschrikkelijk genoten hebben weer veel gedaan hadden drie weken een auto gehuurd dus bijna geen dag thuis geweest.
Wat ons is opgevallen zijn de vreselijk hoge prijzen voor een drankje en een griekse maaltijd, die erg lekker kan zijn maar toch tot 1 van de eenvoudigste keukens gerekend kan worden en als je dan ziet wat je voor een diner met 4 personen en een paar karafjes huiswijn kwijt ben dan schrik je toch wel hoor, niet dat we het niet kunnen betalen maar toch als je met een wat smallere beurs naar kreta gaat dan is je budget snel op vrees ik.
Dan de Kamaki, wij waren het al wel gewend dat je bijna een restaurant in geduwd kan worden verschrikkelijk is dat maar op dit moment in plaatsen zoals Malia, Hersonisos enz we zijn er in vele uitgeweest in de avond maar wat is vreselijk storend als je gezellig wilt wandelen kijken iets eten en misschien iets kopen en je word om de 50 m bijna een restaaurant, en tegenwoordig zelfs een supermarkt ingepraat om maar de zwijgen over de honderde malen dat je een groet moet geven aan 1 stuk door.
zijn er nu meer mensen die vinden dat de prijzen vreselijk hoog zijn en dat het vreselijk storend is dat je iedere keer aangesproken word of staan we hierin alleen.
Bij ons werkt het averechts wij gaan er absoluut niet naar binnen
Wij gaan zeker terug naar Kreta misschien dat het op andere plekken minder is dan in het midden oosten ook dat horen wij graag
Met een vriendelijke groet
Rob Mia en de kids