Het is misschien meer..wat heb je ervoor over Emil.
Hoeveel is het je waard om in Kreta te wonen.Jullie zullen waarschijnlijk nu geen financiele zorgen kennen , alles kunnen kopen wat je hart begeert.
En als je daar plezier in hebt en geniet van dat wat je hebt dan is het een heel groot risico wat je neemt.
Stel dat je de stap zou nemen en je zou wel genoeg hebben om te overleven , niet veel meer , en je bent gelukkig zo dan is het misschien waard om de stap te nemen.
Als je beide wilt, luxe leven en Kreta dan wordt de kans om dat te bereiken een stuk minder.
een goed plan bedacht in Nederland,iets origineels, iets wat daar aan zou kunnen slaan zou je dan het meeste helpen.
Daar naar toe verhuizen en bij iemand in loondienst gaan is dus weg luxe waarschijnlijk maar toch een tevreden leven.Bedenk wel dat arbeiders in Griekenland toch nog minder beschermd zijn dan hier.En je niet altijd keurig op tijd betaald wordt.
Als je ervaring hebt in je vak is de kans klein dat je werkeloos bent mocht je terugkomen uit Kreta waneer het daar niet gelukt is.
Het lijkt mij dat je eerst voor jezelf moet uitmaken hoe graag je eigenlijk naar Kreta wilt.
Wat laat je achter(vrienden,familie,leuk huis en werk)Hoeveel is de zon en de cultuur daar je waard.
Op de Kretapagina vind je weblogs van mensen die in Kreta zijn gaan wonen.
Mijn kinderen zijn ook Grieks(en Nederlands) we he4bben er ook 5 jaar gewoond maar hoewel ze binding hebben met dit land staat er niet een peleton familieleden klaar om te helpen wanneer ze daar zouden gaan wonen.
Misschien je vrouw wel , maar als zij Griekse is op papier en hier is opgegroeid wordt het weer een ander verhaal.
Zie je..of je zult slagen is voor iedereen anders.
Het meeste slagen heb je denk ik als je goed bedenkt waar Kreta behoefte aan heeft, of de toerist daar.
En daar op inspeelt.