The wonderful west

• Harry

Gisteren stond op de site van West Kreta een foto van Wolfgang van de kerk Ag. Nikolaos.

Vandaag een vervolg daar op: Pieter reageerde o.a.

Mijn oog werd daar getroffen door hetgeen op bijgaande foto is te zien

Een verweerd graf, een verweerd kruis.

De dode bloemen hebben op deze plaats een nog grotere symboliek.

Je moet de streek een beetje kennen, om zowel de kerk als de details op deze plek te kunnen vereenzelvigen met de desolate toestand

• Andre

Het wordt toch een keer tijd dat ik naar het westen ga Harry

• Arthur

Weet ik nog wel een leuk adresje voor je particulier niet duur en prachtig gelegen.

En voor de mieren ne……. ik verdien er alleen 4 maanden gratis wonen en 4 maanden auto huur mee.haaaaaaaaaa

Groetjes uit zuid Bourgondie

• Pieter

Goed gezien, ik ben gek op dit soort foto's. Het is duidelijk dat ik veel te snel langs deze plek heb gereden. Aan de andere kant, het is gewoonweg ondoenlijk om bij elke kerk, kapel of begraafplaats te stoppen als je maar 12 dagen op Kreta verblijft. Bovendien wil je ook wel eens wat anders zien dan grafzerken….;-)

Pieter

• Andre

Mieren? nah je gunt me wel wat Arthur ;-)

• GvE

Over symboliek gesproken…..

Maleme in west kreta staat vooral bekent om de gevechten die hier tussen de Duitsers en de Kretenzen hebben plaatsgevonden tijdens de Tweede Wereldoorlog

‘Battle of Crete’

Toen ik over deze dodenakker liep viel mijn oog op deze boom, ondanks zijn afgerukte tak groeide hij gewoon verder…

Maar al deze jonge mannen die hier eeuwig rusten werden eens weggerukt van moeders,vaders, vrouw en kinderen…..en keerden nooit meer terug…..

• Pieter

Indrukwekkende omgeving, die je vooral beleefd als je op de betrekkende plek bent. Altijd heel moeilijk om op film of foto de sfeer over te brengen, al denk ik dat je daarin met name op de bovenste foto goed in geslaagd bent (eh…ik zou alleen de horizon recht en wat omhoog trekken, maar dat is nu eenmaal mijn tik…). De volgende keer dat ik op Kreta ben ga ik deze buurt bezoeken.

Pieter

• GvE

Aha, Pieter, bedankt voor de tip!!

Moet je eerlijk bekennen dat ik van fotografie erg weinig afweet.

De digitale camera die ik hier hanteerden was pas nieuw, voorheen analoge camera.

Harry gaf me tijdens onze vakantie in The Wonderful West ook al goede tips waar ik op moest letten.

……maar laat mij maar spelen met die camera…..ik geniet wel van jou mooie foto's Pieter en die van Harry en Peter de Jong mogen er óók zijn .

Met vriendelijke groet,

Gerry

• Pieter

GvE schreef:

> Aha, Pieter, bedankt voor de tip!!

> Moet je eerlijk bekennen dat ik van fotografie erg weinig

> afweet.

> De digitale camera die ik hier hanteerden was pas nieuw,

> voorheen analoge camera.

> Harry gaf me tijdens onze vakantie in The Wonderful West ook

> al goede tips waar ik op moest letten.

> ……maar laat mij maar spelen met die camera…..ik geniet

> wel van jou mooie foto's Pieter en die van Harry en Peter de

> Jong mogen er óók zijn .

> Met vriendelijke groet,

> Gerry

Hallo Gerry, dit prikbord is inderdaad geen fotosite, dus enige terughoudendheid is geboden als het om fototechnische opmerkingen gaat, want het laatste wat er moet gebeuren is dat mensen geen foto's meer durven te plaatsen omdat er vervolgens lieden zoals ik gaan neuzelen over een horizon die niet recht staat…,;-)

Overigens -laat ik het verhaal nu toch maar even afmaken- maakt het geen zier uit welke camera je gebruikt. Ik heb een wat ingewikkelder exemplaar en bij mij staan ook 9 van de 10 horizonnen scheef. Als je uit de hand fotografeert is dat nauwelijks te voorkomen. De meeste mensen zien het niet, dus dan is het ook niet hinderlijk denk ik.

Zelf gebruik ik een tooltje uit photoshop om de boel horizontaal te krijgen. De foto wordt als het ware gekanteld. Daarna links en rechts wat afsnijden.

Ik ben maar zo brutaal geweest om jouw foto op die manier even aan te pakken, plus nog een paar andere muisklikken. Drie minuutjes werk. Verder is het een vooral kwestie van smaak of het resultaat bevalt.

Ok, ik zal er geen gewoonte van maken………..

> src=“http://i37.tinypic.com/34t77z5.jpg” border=“0”

> alt=“Image and video hosting by TinyPic”>

Pieter

• Gradus

Het hoort hier inderdaad niet maar het zorgt wel dat de toch al zo mooie foto's van Kreta nog mooier worden. Bedankt