Muggen

• Xander

Afterbite is sowieso hendig om in je tas te hebben.

In zee (in ieder geval bij de stranden van Georgioupolis tot Rethymnon) kunnen vissen zitten die zich in het zand nestelen. Ze hebben stekels in hun rug die wanneer je er op stapt een hele erge pijn veroorzaken gedurende een halfuur tot een uur. Daarna is het over.

Met Afterbite is die pijn binnen 5 minuten verdwenen.

We hebben er al veel mensen mee kunen helpen !

Voor die paar euro (ik dacht 4) dat een stift kost kan je jezelf veel ellende besparen.

• Xander

Afterbite is sowieso handig om in je tas te hebben.

Het helpt niet alleen maar bij muggenbeten.

In zee (in ieder geval bij de stranden van Georgioupolis tot Rethymnon) kunnen vissen zitten die zich in het zand nestelen. Ze hebben stekels in hun rug die wanneer je er op stapt een hele erge pijn veroorzaken gedurende een tot twee uur. Daarna is het over.

Met Afterbite is die pijn binnen 5 minuten verdwenen.

We hebben er al veel mensen mee kunen helpen !

Voor die paar euro (ik dacht 4) dat een stift kost kan je jezelf veel ellende besparen.

• Patrick

Dat staat inderdaad in de omschrijving van het middel.

Maar als leuke bijkomstigheid helpt het ook tegen muggenbulten en tegen het steken.

Ik zou zeggen probeer het, ik slik het 3 a 4 maanden per jaar en word niet of nouwelijks meer gestoken, niet in nederland en niet in griekenland het gehele jaar door.

Als ik een keer wel gestoken word dan is er geen jeuk en geen bult.

Dat was in het verleden wel anders, gemiddeld werd ik op een nacht ongeveer 10 keer gestoken,met forse muggenbulten.

Doe met de info wat je wilt, het helpt bij meerdere mensen die ik ken.

Gr Patrick

• Mick

Hallo allemaal,

Ben net terug van 12 dagen Kreta, verbleven in de oude stadswijk van Rethymnon maar wij hebben daar geen mug gezien.

Wel af en toe aan de zuidkust en in het prachtige berggebied maar in Rethymnon zelf totaal geen last gehad van vliegen of muggen, ook 's-avonds niet.

Groeten Mick.

• Wilma

Blokker heeft zo'n muggenverjager in de recalame 1,50 per stuk.

Het is zo'n apparaatje die je in het stopcontact moet steken en door de hoge tonen ,,schijnen,, ze niet in de buurt te komen.

Wie weet helpt het;)

• Theo

Zo een apparaatje met ultasoontoon werkt dus niet, dat is al meerdere malen wetenschappelijk bewezen, helaas.

Zelf gebruik ik “anti insectenspray” van Kruidvat 75ml voor €3,69.

Ik gebruik dit al een paar jaar en wordt alleen gestoken als ik het vergeet op te doen, in zo een geval gebruik ik “clickaway”, het is een apparaatje die je tegen de muggebeet drukt en dan 5 tot 10 keer klikken, werkt met stroompulsjes.

Door dat te gebruiken wordt een lichaams eigen stof aangemaakt welke het gif afbreekt en de jeuk en uiteindelijk de muggebult doet verdwijnen.

• Theo

Ik vergat te vertellen dat in die anti insectenspray DEET zit, dat is de werkzame stof.

• Robert

Hallo Marlous,

ik ben nu 3 weken uit Kreta en inderdaad er zijn veel muggen. Vooral in de avond, maar goed dat lijkt me logisch met die hitte! Haha! Maar ik ben dus door een mug gestoken en bij terugkomst in Nederland had ik een bult ten grote van 2 eieren. Die bleef groeien en ben dus vorige week onder het mes geweest en dus geluk gehad zei de arts. Wil je nie bang maken, want als een mug je steekt, dan ben je toch altijd te laat en is het gif er al in. Dus als je niet vertrouwd gewoon naar de dokter gaan, want het kan slecht aflopen.

Veel plezier nog!!

• pascale

Hoi Lieke,

Ik kom net uit Italie maar daar kunnen de muggen er ook wat van hoor!

Ik heb inderdaad over Apis Mellifica gehoord maar welk potentie ( sterkte) gebruik je dan ,is het een D6 of D12 in druppels, tabletten of granules?

Ik wil er dan volgend voorjaar mee gaan beginnen voordat we volgende zomer weer op vakantie gaan.

Groetjes Pascale