Muggen

• Marloes

Hoi,

Ik lees dat er op Kreta veel muggen zijn.

Is dat het hele seizoen door zo? Of is het in september al minder?

En is het bijvoorbeeld in het noorden erger dan in het zuiden of maakt dat geen verschil?

En werkt gewoon muggenspul hier uit de winkel dan wel? Of wat moet ik dan halen?

Wie heeft er wat tips? Want muggen zijn in NL nogal dol op mij dus dat zal op Kreta niet anders zijn :)

Wat een vragen hè :)

Bedankt!

Groetjes,

Marloes

• connie

het ergst is het in het voorjaar, maar in september zijn er nog genoeg muggen. volgens mij maakt het geen verschil of je naar het zuiden of het noorden gaat. ik begin ongeveer een maand van te voren thiamine (vitamine B1) te slikken. neem ook kruidnagels mee, die ik kneus en op een schoteltje leg, meestal bij de deur, want ik slaap altijd met de deur open. van beide geuren houden ze niet.

• Fred

Inderdaad Marlous,

Het stikt er van de muggen, je wordt helemaal lek gestoken, weer zo'n groot minpunt van het ‘geweldige’ Kreta.

Tip, ga naar KOS daar heb je er geen last van!

Goeie remedie, sla ze voor het slapen gaan dood op de muur of plafond, geeft lekkere rode vlekken.

Moeten ze maar horgordijnen of klamboes plaatsen in je kamer, want ze weten van het probleem.

• mathijs

ik heb nu al spijt dat ik dit jaar naar kos ga fred.

ik was tich liever naar het GEWELDIGE KRETA gegaan.

mugje meer of minder

• Patrick

Na 40 jaar lek te zijn gestoken, gebruik ik nu Apis Melifica van VSM

Gewoon pilletjes slikken vanaf 2 weken voordat je op vakantie gaat

Ook op Kreta lusten de mugen me niet meer,of heb ik in ieder geval geen last

meer van ze.

Hoop dat het bij jou ook werkt

Gr Patrick

• Gradus

Zeg Fred, werk jij soms in een azijn fabriek? Je kunt nl. alleen maar zure reakties geven.

• Christien

Ik woon al heel wat jaren op Kreta en heb nog nooit last gehad van muggen.

• Monique Talsma

Vorig jaar hadden we een echte muggenplaag op ons eiland, Schiermonnikoog, een ramp. Maar met deet etc. was het nog te doen. Op de Griekse eilanden heb je er misschien ook “last” van, maar anti muggenspul doet wonderen hoor. Gewoon je laten voorlichten bij de drogist en be prepared.

Aan reacties zoals die van Fred heb je natuurlijk bar weinig, maar zijn IQ zal minder dan gemiddeld zijn.

Marloes, laat je niet gek maken over muggenplagen enzo, goed voorbereid op vakantie en genieten van je vakantie op Kreta, heel veel plezier. Wij zitten er ook in september.

Groetjes Monique

• Gradus

Wat ik van een oude kretenzer boer heb gehoord schijnt dieselolie ook een oplossing te zijn. Niet als je kleine kinderen hebt natuurlijk. Muggen schijnen gek te zijn op de lucht van dieselolie.Als je een klein beetje in een bakje doet duiken ze er spontaan in. Maar zelf heb ik hiermee geen ervaring. Misschien andere prikkers?

• Wil

Patrick, kun je dat middel onbeperkt gebruiken want ik heb ook hier in Nederland 's zomers veel last van die krengen .