Platanes - app. La Stella

• Didier

Beste mensen,

Over 5 weken gaan mijn vriendin en ik voor de eerste keer naar Kreta. 2 jaar geleden voor het eerst Griekenland bezocht (Rhodos) en dit was me super bevallen. Had me na die vakantie voorgenomen om niet direct weer naar Rhodos te gaan, maar andere Griekse eilanden te bezoeken. Dit jaar dus Kreta!

Na lang zoeken is de keuze gevallen op appartement La Stella in Platanes. Uiteraard zijn ook de reacties van vakantiereiswijzer.nl en zoover.nl al gelezen, en we hebben er super veel zin in.

Mijn vragen aan jullie:

* hebben jullie wat meer informatie over platanes? (eigenschappen strand, horeca-gelegenheden, ligging ten opzichte van grote steden, etc..)

* is er iemand bekend met deze accommodatie? Zo ja, wat kun/wil je er over kwijt?

Alle info is welkom.

M.vr.gr.

Didier

• Natassa

Hoi Didier,

ik kom gem. 3 á 4 keer per jaar in Platanes en ken La Stella en de eigenaar goed, het app. is onlangs geheel vernieuwd en het is een van de best onderhouden complexen in Platanes het ligt iets buiten het drukke levendige Platanes (4 minuten lopen), het ligt vlak aan de doorgaande weg naar Rethymno( centrum 6 km). taxi's naar Rethymno staan op 3 minuten lopen van La Stella op het pleintje van het dorp en kost ongeveer 5 á 6 euro naar Rethymno.

Als je in Platanes gaat eten, ga dan de eerste keer naar Nostos ook op het pleintje!!!!

Het strand is 7 minuten lopen.

Als je meer wilt weten dan vraag maar, misschien privé mailen?

• nancy

Hallo Didier

Platanes is een leuk straatje met veel winkeltjes en taverna`s. Heel gezellig, maar wel een hele drukke straat, wat verkeer betreft!

Naar het strand is het ongeveer van La stella uit, 8 à 10 min lopen.

Naar Ghania en Heraklion is het ruim een uur met de bus. Retymnon ligt 5 kilometer van Platanes.

Hotel La stella ken ik niet van binnen, maar volgens zeggen moet het goed zijn. Het ziet er aan de buitenkant mooi uit! Het is vorig jaar gerenomeerd.

Het ligt wel vlak aan de snelweg. Ik zou als ik jullie was een kamer aan de achter zijde vragen, lijkt mij lekker rustig!!

Groetjes en een hele fijne vakantie!

Nancy.

• Didier

Bedankt voor jullie nuttige reacties.

Ik had al begrepen dat het complex onlangs compleet gerenoveerd was, de verschillende foto's op websites geven een heel mooie stijlvolle indruk.

Het schijnt dat het complex naast een snel-/ of hoofdweg ligt, klopt dit? Uiteraard is het relatief om te zeggen of dit storend is of niet.

Hoe is het strand van Platanes? Is dit een zandstrand, of van kiezel? Loopt het geleidelijk af in zee? Last van zee-egels?

Vraag aan Natassa: volgens mij is het aantal kamers in La Stella gering, maar welke nationaliteit hebben de meeste gasten? Of is dit altijd vrij verschillend?

Alvast bedankt weer :)

We krijgen er steeds meer zin in!

Groetjes,

Didier

• Helga

Het is een langerekt zandstrand, de zee wordt heel langzaam diep en zee egels vindt je daar absoluut niet! Die zijn er wel in het Zuiden en pas op hoor……….als je er in trapt heb je héél lang last van de stekels :-(

Ga er nou gewoon heen en vergeet niet te genieten;-)

Laat het lekker over je heen komen en ga op onderzoek uit.

Kalo Taxidi (goede reis)

Groet Helga

• Wilma

Wij hadden vorig jaar voor La Stella geboekt geboekt.

Ze waren toen nog druk met de renovatie bezig en dat was zeer zeker geen pretje!

We hebben er 2 nachten geslapen en werden toen (op ons verzoek) overgeplaatst naar Bueno.

Het ligt inderdaad naast een weg en een stukje verderop is de snelweg.

Wij vonden het behoorlijk storend! we hadden denk ik de pech dat we aan de zijkant een app hadden (aan de linkerkant van het zwembad)

De kamers tegenover de ingang, hebben er ,,denk ik,, geen last van.

Platanes is een leuk dorp! met veel eetgelegenheden en leuke winkeltjes

Het strand is heerlijk breed , dus je hebt daar alle ruimte.