Bijna alles wat op de Jiba site van over de beoordeling van Appartementencomplex Happy Days klopt.
Wij hadden de aanbieding van € 145,00 p.p. voor 8 dagen in een 1 kamer appartement. De prijs/kwaliteit verhouding is net voldoende, bij genoemde prijs. Naar onze mening is dit ook de maximum prijs welke voor deze reis betaald mag worden. Elke hogere prijs geeft een onvoldoende tot zware onvoldoende voor dit complex.
Het ouder echtpaar welke het complex runt (de dochter is er alleen bij het inchecken en anders niet, want ze heeft een eigen baan en 3 kleine kinderen) zijn keiharde zakenmensen, wij noemen zulke mensen ook wel loeders (ze hebben ze achter de ellebogen).
Hoe meer je besteed hoe vriendelijker ze zijn. Als je € 10,00 per week voor de kluis, € 1,00 per dag voor de TV en € 7,50 per dag betaald voor de airconditioning en dan ook nog eens de drankjes bij hun besteld, daarnaast niet zeurt om nieuwe handdoeken en toiletpapier dan ben je een hele goede en zijn ze vriendelijk. Bij voorkeur hebben ze gasten boven de 40 jaar.
Sommigen noemen haar een heks en ik begrijp volkomen waarom. Je voldoet niet aan voornoemde omschrijving.
De schoonmaakster mag alleen de kamers vegen en een lapje over de tafel halen, welke gelijk gebruikt wordt voor de wc. Ze mag de vuilnis wegbrengen (dagelijks, behalve zaterdag) en verder mag ze niets. Wij vroegen haar naar Toiletpapier en handdoeken, naar dit mocht zij niet doen,m daarvoor moesten we naar de eigenaresse (ook wel de heks genoemd). Deze kijkt je dan vuil aan als je na 5 dagen om nieuwe handdoeken vraagt of een rol toiletpapier. Ook als is de rol leeg, vervangen doen ze hem niet en je krijgt maar één rol. Hun motto er is genoeg te koop bij de supermarkt.
De drankjes aan de bar verschilden per dag in prijs (werden alsmaar duurder!) als de bar al open was en als ze voorraad hadden, de eerste 2 dagen hadden ze niets behalve Mythos bier, welke aan het einde van de week weer op was. Slechts incidenteel komt de leverancier uit Heraklion een paar kratje afleveren. Iets te eten kun je al helemaal niet krijgen.
Het zwembad is klein maar ligbedden zijn er voldoende. Helaas wordt het zwembad niet schoongemaakt en de waterpomp staat uit. Dus heb je stilstaand water en moet je oppassen voor ziektes. Helaas heb ik inmiddels oor- en keelontsteking (en nee, ik ben niet in zee geweest!). Slechts 2 keer heb ik gezien dat de pomp zo’n 15 minuten heeft aangestaan, dus let op.
Overal in het complex hangen de huisregels, duidelijk is hier één ding, overdaad schaadt. De huisregels hangen op de volgende plaatsen: In de lift, op de openbare WC deur, Bij het zwembad, In het nachtkastje, Op het nachtkastje, Naast de wc duur in de kamer van het appartement etc. etc. (op Zoover foto’s geplaatst).
De accommodatie staat omschreven als 3 sterren, dit zijn er 2 teveel. Het is een heel eenvoudig complex en mag niet meer krijgen dan 1 ster.
Wat valt op aan het complex:
- Douchebak is slechts 65x65 cm, dus erg krap (Nederland is standaard 90x90 cm). Het douchegordijn plakt dus tijdens het douchen aan je lichaam.
- Er brand geen buitenverlichting, complex is alleen via trappetjes te bereiken, dus ’s avonds goed opletten
- Als de eigenaren weggingen ging de bar dicht en daarmee ook 1 van de 2 openbare wc’s (lekker als je de hele middag op je vliegtuig moet wachten en de andere wc ook gelijk de douche is)
- Koffers moet je kwijt in de hal
- Muziek staat vrij hard bij het zwembad (daar houden de eigenaren gek genoeg wel weer van)
- Voor eigen familie en kennissen zijn de eigenaren zeer vriendelijk een zorgzaam.
- Het complex is een garantiecomplex van Jiba, toch verhuurt de eigenaar kamers aan kennissen of derden. Tijdens ons verblijf had hij 2 kamers teveel verhuurt en stalde de eigenaar 4 Jiba gasten ergens anders. De Jiba Hostesses waren hier niet blij mee.
- Met de 4 Engels kennissen aan wie de eigenaar 2 kamers had verhuurd, spraken de eigenaren redelijk tot goed Engels, terwijl ze dit weigeren te praten met andere gasten.
- Wij hadden een kamer met haakje om douche op te hangen en douchegordijn maar geen tv. Elke kamer is een verrassing wat er staat of ontbreekt.
- Eigenaren zijn van het type ikke, ikke, ikke en de rest ………..
- Vanwege de jongeren is het een heel rumoerig hotel, ligging is goed maar nog steeds rumoerig
- Wil je een boekje lezen bij het zwembad, dan is het aan te raden om oordopjes mee te nemen
- Douche is niet te regelen, of het is ijskoud of het is gloeiend heet
- De eigenaren zijn heel nieuwsgierig en doorzoeken elke kamer (soms laten ze lades open staan). Bij ons hebben ze twee goede handdoeken van ons meegenomen en 2 slechte van hun (inderdaad met gaten) neergelegd
- Zowel in beddengoed als handdoeken zitten gaten en hebben hun beste tijd al lang gehad
- Kastruimte is er heel weinig en bovengedeelte kast zit op slot
- Er wordt geen onderhoud gepleegd
De jeugd wil graag nogal; eens een vriend of vriendinnetje meenemen na het uitgaan. De Hoteleigenaren zijn het hier absoluut niet mee eens en dat wordt nog eens duidelijk gemaakt op de vele huisregels. De portier waarover geschreven wordt hebben wij niet gezien. Er bleven dus weleens andere gasten slapen. Als wij het aan het zwembad zaten zagen we zo’n ongewenste gast zo rond 12.00 uur het complex verlaten, als de eigenaresse dit zag zette ze de achtervolging in om zodoende € 40,00 overnachtingkosten te gaan vragen. Echter jonge jongens en meiden zijn natuurlijk sneller en slim genoeg om zich niet te laten pakken. Dus wat gebeurde er, de hoofdingang ging dicht en moest iedereen via het zwembad het complex verlaten, met als gevolg dat de eigenaren grotere kans hadden om deze ongewenste gasten in de kraag te vatten en de overnachtingkosten te laten betalen. Wij hebben heel wat afgelachen om deze acties. Je bent jong en je wilt wat in een jongeren stad als Chersonissos, alleen deze eigenaren houden er hun eigen normen en waarden op na. Gek genoeg werd ik éénmaal aangezien voor zo’n gast, ik werd bijna in mijn kraag gevat door de eigenaar en zijn zoon, pas op het laatste ogenblik zagen ze dat ik het was. Mijn vrouw had inmiddels de grootste lol. In plaats van mij vast te pakken kreeg ik een schouderklopje ter begroeting. Waar vind je nog zo’n attente service?
Een duidelijk huisregel van het echtpaar was: gasten van andere complexen mocht je allen bij het zwembad ontmoeten en verder nergens. Het complex was verboden terrein.
Voor € 145,00 kun je en mag je niets verwachten, toch hebben wij een goede vakantie gehad. Het weer was prachtig, ’s morgens lekker rustig bij het zwembad (behalve dan de muziek van de eigenaar). De Jiba hostesses die wij gesproken deden het heel goed en waren aardig. De hostess van ons complex (Nicky) deed hier haar stage. Ze doet het heel goed.