Wij gaan in september naar Rethymnon, zijn daar, naast het lange strand, ook mooie baaitjes om te snorkelen in de buurt? En zo ja, waar ongeveer?
Bedankt vast!
Groetjes,
Marloes
Marloes,
Aan de noordzijde is het toch wat behelpen met het snorkelen.
Hier en daar zijn wel enkele plaatsen met rotsen, maar voor de rest is het veel zandbodem. Voor het mooie snorkelen zal je toch naar het zuiden moeten. Persoonlijk vind ik Elafonisi en Balos in het Westen ook erg mooi. Wel een stukje rijden vanaf Rethymnon, maar dan heb je ook wat.
Ik zou zeker Elafonisi op m'n lijstje zetten. Er gaat een goede weg naartoe en het is een van de mooiste stranden op Kreta.
Veel snorkelplezier,
Henk
Marloes,
Wij rijden vanaf Akrotiri naar Elafonisi in zo'n 1,5 tot 2 uur. We doen het dan rustig aan en stappen onderweg ook nog wel uit de auto. Tel vanuit Rethymnon naar Elafonisi nog krap een uurtje op. Als je doorrijdt dan kort je aardig in op de reistijd. Het is allemaal grote weg en je kunt daar lekker doorsloffen.
De weg door de bergen, richting Elafonisi, is ook erg mooi en zeker de moeite waard.
Voor de terugweg, vanaf Elafonisi, zou ik de weg langs de Westkust naar het noorden kiezen. Je bent wel wat langer onderweg, maar de uitzichten maken dat zeker goed. Rij deze weg wel met daglicht!!!
Kortom, een lange dag maar veel zien en mooie snorkelstranden.
Heel veel plezier vanaf een warm Kreta,
Henk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?