Weg Askyfou-Chora Sfakion

• Fred

Wie is er dit jaar naar Imbros/Chora Sfakion gereden via Askyfou? Ik heb me laten vertellen dat er tunnels worden gebouwd en dat het een grote zandtroep is. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu een brede weg wordt/is aangelegd. Heeft er toevallig iemand foto's van?

• Harry

Vorig jaar september was men druk doende met de verbreding.

Ik heb toen honderden meters over onverharde weg moeten rijden, maar dat was goed te doen.

Dit was net na het hoogste punt van de Askifou, richting Sfakia.

Is niet het exacte antwoord op je vraag, maar wil hiermee je eventuele ongerustheid wegnemen: je kunt er goed rijden.

• Fred

Ik ben niet van plan er te rijden hoor Harry ;) Vroeger kwam ik er geregeld, nu niet meer. Ik vroeg me af hoe het er nu is. Laatst zag ik een glimp op de locale tv en kende het gebied haast niet meer terug.

• Harry

Proefde wat ongerustheid, vandaar.

Toen ik er was, ben ik niet uit de auto geweest: 13 graden, één auto ver kon ik zien door de mist en later veel regen !!!

Op de terugweg zag ik de grote machines en de verbreding pas.

Zo is men ook bezig met de ca. 30 haarspeldbochten-weg van Sfakia naar Anopolis: ben ook benieuwd hoe ver men daar is.

Ik weet, dat daar foto's van zijn: Arthur.

Men zal toch op Askifou wat doorstroming moeten maken voor de file aan bussen van alle Faragi-gangers !!!

• Baukje

Wij zijn in juni weer naar Loutro geweest en met de bus van Vrisses naar Chora Sfakion gereden. Ze zijn druk aan het werk met 3 tunnels en het verbreden van de weg op veel plekken. De weg wordt straks als hij klaar is veel veiliger, alleen is het nu nog een beetje behelpen. Op sommige plekken moet je even stoppen omdat ze met de weg bezig zijn of omdat het tegemoet komende verkeer voorrang heeft. Het was goed te doen, de Kretenzer buschauffeurs kennen de weg op hun duimpje. Ik probeer een paar foto's mee te sturen (hoop dat het lukt).

alsof je harder kunt (durft) dan 20 kilometer per uur

groeten Baukje

• Fred

Nog bedankt voor de foto's Baukje. Ik kan me haast niet voorstellen dat het daar allemaal zoooo aan het veranderen is.