kloven in (west) kreta

• Suzanne

Eind juli gaan we weer naar Kreta en willen graag weer door een kloof gaan lopen. De Samaria kloof hebben we al 2 keer gelopen dus nu zijn we op zoek naar een andere. Ik vind het wel moeilijk om uit te vinden in hoeverre je zeker bent dat je weer terug kunt naar het begin. De Imbross kloof ben ik ondertussen al achter gekomen dat die goed terug te lopen is en dat daar ook wel taxi's te vinden zijn. Maar het liefst zouden we een kloof vinden die lekker rustig is, maar we willen dus wel de zekerheid hebben niet te gemakkelijk te verdwalen. en ook zeker weten dat we weer terug kunnen naar de auto.

Kortom: wie heeft er tips over de kloven in (bij voorkeur west) kreta. Welke zijn er mooi, rustig en goed te doen zonder georganiseerde reis?

• victoria

In Plakias zit een nl. duikcentrum en die gaat bijna dagelijks naar een wandelkloof.

Succes !

• Suzanne

Victoria,

Bedankt voor je reactie, ik denk alleen dat dit niet handig is voor ons. We zitten ongeveer 5 km ten westen van Chania en Plakias zit volgens mij in het zuiden. Dus dat wordt al een flinke rit voordat we daar zijn. Om dan van daaruit nog te gaan rijden denk ik niet dat handig is.

• Baukje

Als je me even prive mailt heb ik misschien wat info voor je. Groetjes, Baukje

• geert

Als je me even prive mailt heb ik misschien wat info voor je. Groetjes, Baukje

Aan dergelijke antwoorden (vraag) heb je op een prikbord niks!

• GB

Koop het boekje West Kreta van Sunflower wegwijzer.

Hier staan diverse kloven en wandelingen in West Kreta in. Wij hebben hier leuke tochten uit gemaakt.

Tip voor de Imbross. Wil je alleen dalen of stijgen of beide ?

Zet in iedergeval je auto bij het punt waar je wil eindigen en neem bij aanvang eerst een taxi of bus (indien nodig)

• K&A

Vind het een doodnormaal antwoord, ik nodig de mensen ook altijd uit om prive te reageren en dan informeer ik ze over wat ze maar willen.

Al die vaste prikkers die hier constant de websites maar opnoemen van al hun vrienden enz daar moet nodig een rem op komen, daar is een prikbord niet voor

fijne dag verder

Kees

• Suzanne

Ik zal inderdaad nog wel eens in de boekhandel gaan zoeken. Staan in dat boekje ook adviezen mbt tot vervoer? De (globale)beschrijvingen van de kloven zelf zijn namelijk ook wel op internet te vinden. Alleen ik wil dus wel weten of er taxi's of bussen te vinden zijn om weer terug te komen naar de auto.

Wat Imbross betreft in principe alleen afdalen. Maar afhankelijk van hoe fit we daarna nog zijn misschien ook wel terug wandelen. Dat kan volgens mij ook via de weg bovenangs. Maar of dat helemaal lekker loopt weet ik niet, de griekse wegen en autobestuurders kennende. Bovendien zijn we deze keer voor het eerst midden in de zomer in Kreta. Normaal gesproken gaan we daar in eind mei/ begin juni naartoe. En in de zomer zullen de temperaturen misschien toch wel tegen gaan vallen. Alhoewel we de samariakloof ook alle 2 de keren met een flink hoge temperatuur gelopen hebben.