klimaat

• ruud

Van 3 oktober tot 17 oktober 2008 naar Kreta.Heb me laten vertellen dat het in het noorden dan reeds koud en winderig kan zijn en dat we misschien beter voor het zuiden kiezen .Zijn daar dan met twee mensen van in de zeventig(die trouwens nog lekker mee kunnen).Kan iemand me zeggen of het werkelijk zo fris kan zijn daar in het noorden die periode?

• Nancy

Hangt er van af. Het ene jaar is het nog prachtig weer en kun je uitgebreid tot eind oktober op het strand liggen (wel een jas mee voor 's avonds natuurlijk) en het andere jaar is het volop regen… Ik zou voor het noorden kiezen. Mocht het weer dan ietsje minder zijn dan heb je in ieder geval nog volop vertier. Aan de zuidkust kan het in oktober al best verlaten zijn.

• Henk

Hallo Ruud,

In de genoemde periode zijn de temperaturen nog zeer redelijk.

Een gematigd klimaat met soms een klein buitje afgewisseld door warme dagen. Om een idee te geven; afgelopen jaar lagen wij op 23 november nog aan strand met heerlijke temperaturen. Vooral de zeewatertemperaturen zijn perfect.

Ik zou kiezen voor het noordwestelijke deel van het eiland in de omgeving van Chania. Mooi groen en veel cultuur.

Alvast een fijne vakantie gewenst.

Henk