Hallo Monique,
Mag ik uit je reactie opmaken dat je tijdens de vakantie in september in de prefectuur Heraklion verblijft?
Als je echt geïnteresseerd bent in Nikos Kazantzakis lees ik dat er 20km ten zuiden van Heraklion in het dorpje Vavaroi een museum over hem gevestigd is.
www.kreta2005.nl/kazantzakis.html
Of het ook de bedoeling is om een bezoek te gaan brengen aan The Wonderful West met zijn vele prachtige bezienswaardigheden??
Dit is althans voor mij het mooiste plekje in de prefectuur Chania:de baai van Kaap Tigani op het schiereiland Gramvousa.
Deze vlakke baai die ‘Tigani Balos’ (braadpan) omdat het er nog al heet kan zijn in de zomer) wordt genoemd.
Vanuit Kaliviani, het laatste dorp in het noordwesten van Kreta loopt een ongeveer 6km lange steenslagweg tot bijna aan de punt van het schiereiland Gramvousa, (met een beetje stuurmanskunst)……. en een mooi pad met prachtige vergezichten brengt de wandelaar in een uurtje erheen.
Vanuit Kastelli kan je met de boot naar het onbewoonde eiland Imeri Gramvousa en de woestere en grotere buur Agria Gramvousa.