Het lekkerste vind ik gewoon een gegrilde moot zwaardvis met een verse Griekse salade en wat frietjes. En een heerlijke fles rose of witte wijn erbij.
Andre, morgen ga ik jouw lievelingskostje maken volgens jou recept
Stifatho (Runderstoofpot)
Bereiding:
Snij het vlees in blokjes. Verhit in een braadpan met dikke bodem driekwart van de olie en bak hierin de ui, knoflook en het vlees totdat het vlees aan alle kanten bruin is. Voeg de geschilde tomaten, tomatenpuree, wijn en de azijn toe en zoveel water dat het vlees net onder staat. Voeg de rest van de ingrediënten toe op de uitjes na. Dek de pan af,breng de inhoud aan de kook, temper de warmtebron en laat het geheel 1.30 uur sudderen tot het vlees door en door gaar is. Fruit de uitjes in de rest van de olie in een koekenpan. Doe ze met de geschilde aardappelen bij het vlees en laat dat nog 30 -45 sudderen. Breng het geheel op smaak met peper en zout
Hi Nancy,
We weten natuurlijk dat er veel lekkere Griekse gerechten zijn. Maar, als je hier lang genoeg zit dat lust je soms, op die hele kleine momenten, toch wel een Nederlands snackie. Een moord….dat gaat wel heel ver. Maar ik zou zomaar in de auto stappen en een flink eind willen rijden voor die frikadell of een kroket. Ik weet het, het is hier op het eiland te krijgen, maar vanuit Chania toch een behoorlijk eind.
En dan heb ik het nog niet over de snert in de winter en de echte rookworsten….
Ik hou op want het water loopt me in de mond, alleen al het schrijven over al die heerlijkheden roept van alles op!!
Vanavond ga ik voor de stifado aangevuld met gorta. Wat witte wijn en een rakomello om het af te maken. Jammas en jassoeoeoe.
Henk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?