Hoi Harry,
Natuurlijk allereerst van harte met je verjaardag die je morgen viert heb ik begrepen..:>)
Nog vele jaren in gezondheid en vele Kreta bezoeken!!
Wat betreft het EK weet ik nog dat we 4 jaar geleden na de overwinning de boel de boel lieten en de auto pakten om Agios in te gaan waar het zwart zag van de mensen en wildvreemden elkaar omhelsden en er groot feest was, toeterende auto’s, Griekse vlaggen overal, alles stond op z’n kop en het was hartstikke gezellig, chaos alom, blijdschap, trots.
Grieken kunnen feesten, maar dit sloeg natuurlijk alles!!
Manlief is een voetbalfanaat en houd letterlijk elke wedstrijd bij, weet alle uitslagen nog van 100 jaar geleden en ook waarom “er nog een doelpunt werd gescoord in de verlenging” van bla bla wedstrijd door dat en dat team, wie de goal scoorde en welke trainer ze toen hadden.
Als ik ‘m vraag wat we gisteren gegeten hebben weet ie het niet meer, maar voetbal staat in zijn geheugen gegrift.
Het gaat allemaal langs me heen want ik kijk nooit naar voetbal..(behalve nu natuurlijk!!)
Nu Griekenland in dit EK bedroevend presteerde werd er gemopperd, verwenst en tenslotte berustend de schouders opgehaald.
Wat ik hoorde van manlief en Griekse vrienden was, “ti na kanoume?” ze hebben er een zooitje van gemaakt (ik houd het maar ff netjes..hahha)
Enthousiaste voetbalfanaten blijven het wel, de Grieken. Nederland dwingt respect af en Grieken kunnen het sowieso goed met Hollanders vinden dus ze hebben een nieuwe favoriet.
Hoewel ik gisteren wel weer hoorde dat ze Italië (nu ze door gaan) ook een kans geven?
Het is leuk om te luisteren naar al die beter-weters en hun oplossingen over de opstellingen van de teams…
Ik heb ooit een foei lelijke knal oranje jurk gekocht bij Lidl voor de gein, (zo’n doorknoop ding) gewoon omdat ie oranje was.
En die komt me nu toch leuk van pas..!
Veel voetbalplezier en oranje boven!!
Gr. Ella