Kan iemand me zeggen waar ik op internet een gedetailleerde (wegen)kaart van kreta kan vinden?
Reeds heel wat ‘afgegoogled’ maar niet echt iets tastbaars gevonden.
Veel dank bij voorbaat.
Nee, TomTom heeft geen goede kaart van Griekenland waar Kreta ook op staat.
Voor de Garmin is wel een redelijk goede kaart beschikbaar.
Ik heb 'm, en zeker noord Kreta staat er alleszins behoorlijk op. In de grotere plaatsen ook de straatnamen. In de dorpen niet, maar daar zijn vaak ook geen straatnamen. Dorpen als bijvoorbeeld Vamos waar ze wel straatnamen hebben staan wel op de kaart, maar alleen de doorgaande wegen.
Heraklion, Rethymnon, Chania, Ag. Nikolaos en nog een aatal grotere plaatsen zijn okee. Ik heb de Apokoronas bekeken, en met de kaart kan je uitstekend navigeren. Hij brengt je naar alle dorpjes. Soms is de route niet helemaal logisch, maar goed, je komt er wel.
Als je echter naar het zuiden wilt, kent de kaart alleen de grotere wegen. Maar naar bijvoorbeeld Paleochora, Ag. Galini, Mirtos brengt de kaart je keurig.
Ze gebruiken de Latijnse schrijfwijze. Zo heet bijv. Rethymnon op de kaart Rethymnis. Da's even wennen.
Aanradertje.
De kaart wordt niet geleverd door Garmin zelf, maar door een Grieks bedrijf: Skordilis S.A.
Het is al geprobeerd: op een TomTom werkt deze kaart niet, uitsluitend op een navigatieapparaat van Garmin.
Doorgewinterde internetgebruikers kunnen de kaart met een beetje creativiteit vast wel in gehackte vorm vinden. Mij is dat ook gelukt ;-) ;-) ;-)
Doorgewinterde internetgebruikers kunnen de kaart met een beetje creativiteit vast wel in gehackte vorm vinden. Mij is dat ook gelukt
Xander, kun je er iets meer over zeggen? Wij hebben nl ook een Garmin nuvi zonder Kreta. Ik ben een redelijk doorgewinterde internetter maar waar vind ik het?
Misschien is trouwens mijn verbinding te traag om te downloaden. Waar zit in dat geval Skordilis S.A.?
Groet Gea
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?