Wij hebben eigenlijk nooit waterproblemen waar ik zit in the beautiful west.
Meer dan genoeg water vanuit de Lefka Ori.
Als er al eens een waterprobleem is, dan is dat doorgaans omdat iemand met een grote truck ofzo het nodig vond een waterleiding stuk te rijden.
Maar da's altijd heel snel verholpen. Dan komt er gewoon iemand uit de buurt met z'n pick up truckje aangereden en zet er een stuk nieuwe flexibele leiding in. Veel bewoners hebben het gereedschap en materiaal daarvoor gewoon standaard achterin hun auto liggen. Ik heb ook zo'n setje liggen, maar meestal merk ik het te laat omdat ik een watertank van 1000 liter in m'n tuin heb staan. Anderen zijn me dus meestal voor.
Water kan je overigens gewoon drinken, prima kwaliteit.
Alleen moet je opletten wanneer er een watertank tussen zit. Dat is stilstaand water, en daarin kunnen bacteriën zich snel ontwikkelen. Nu zal dat in grotere acco's geen probleem zijn omdat daar veel water wordt verbruikt, dus veel doorstroming, maar in de kleine acco's of bij particulieren moet je uitkijken.
Ikzelf heb voor de watertank een extra kraan gemaakt. Uit die kraan kan ik dan voordat het water de watertank inloopt drinkwater aftappen.