Anethum graveolens

• Pieter

Volgens mij is dit dille (anethum graveolens), maar ik ben er niet helemaal zeker van. Ik vind ‘m wat aan de grote kant. Op sommige plaatsen op Kreta is deze plant volop in het wild te vinden. De foto’s zijn afgelopen april gemaakt, ergens midden op het eiland.

http://www.pbase.com/piet01/image/98696947/original

http://www.pbase.com/piet01/image/98698472/original

Pieter

http://www.pbase.com/piet01

• Harry

Ziet er (weer) goed uit !!

Pieter: snuffel eens een keer over de website van West Kreta, Engelstalig en zoek eens tussen de foto's van Wolfgang !!

Zit ook goed in die “handel”.

• Pieter

Zijn site is inderdaad handig. Ik kan nu een aantal van mijn foto's aan een locatie koppelen…

Pieter

• annac

Dag Pieter,

Dit is niet de anethum graveolens maar de Ferula Communis, de Reuzevenkel,

Mooie foto, zo in bloei.

Het is wel familie van de anethum graveolens.

Hartelijke groet,

Anna

• annac

Moet geen reuzevenkel, maar reuzenvenkel zijn.

• Pieter

Dank voor de correctie!

Pieter

• annac

Ik wil je complimenteren met je fantastische foto's!!

Ik heb op verschillende pagina's foto's van je gezien, allemaal even mooi.

Die ene kerk op een van je foto's is volgens mij de kerk van Gonies.

Die andere kerk komt me ook bekend voor. Moet ergens in de buurt van Kastelli zijn denk ik. Ik ga ik mijn geheugen zoeken - ben 9 jaar gids geweest op Kreta - maar ben al weer 9 jaar terug in Nederland en ik ben al wat ouder……

Anna

• Pieter

Dank Anna voor jouw vriendelijk commentaar. Nu ik mijn fotosite aan het vullen ben loop ik tegen het probleem aan dat ik geen administratie heb bijgehouden van de plaatsen waar mijn camera zijn werk heeft gedaan. Ik google mij een ongeluk om de juiste plekken en plaatsnamen te vinden. Soms gok ik een beetje. Zo ook met met de hieronder geplaatste kerken. Dus als je de precieze locaties weet houd ik mij gaarne aanbevolen.

www.pbase.com/piet01/image/96521978/original

www.pbase.com/piet01/image/96551234/original

www.pbase.com/piet01/image/96573480/original

Pieter

www.pbase.com/piet01

• Harry

De onderste schiet me misschien te binnen, maar ik twijfel….

De middelste ken ik niet.

De bovenste is de Ag. Nikolaos kerk, net iets te noorden van Ramni.

Bij Aptera richting Stylos, door Stylos rechts aan houden en dan richting Vrisses.

(stevig bochtenwerk, veel heuvels)

Op enig moment doemt de kerk aan je linkerhand op, in de diepte.

Ook een fraai foto-moment.

Ik denk dat de andere twee buiten The wonderful west ! staan, anders had ik ze waarschijnlijk gezien cq herkend.

• Pieter

Dank Harry, voor de naam en de precieze locatie van de bovenste kerk. De tweede ligt inderdaad in Gonies (dank Anna!), ik ben nog op zoek naar de naam van het bouwwerk.

De derde kerk moet wat westelijker van Gonies liggen. We zoeken verder….

Pieter