nieuw vliegveld heraklion

• Arthur

Jij gaat volgende week naar Lesbos las ik, ben maar niet bang er zijn daar zoveel leuke rustige plekjes waar je geen last van oranje hebt. Wij zijn 11 dagen daar geweest ontzettend vriendelijke mensen daar kunnen de meesten op Kreta nog een puntje aan zuigen. Je weet wel your my friend you get special price. Daar dus niet. Op het Lesbord prikbord staat een berichtje erover

kalo taxidi

Arthur

• gerrari

Had verslagje en foto's al gezien en vermoed dat ik wel voor het goede eiland gekozen heb. Mijn vrouw is een Rhodos-freak, ikzelf ga liever naar Kreta of

Epirus, maar ter verkoming van huiselijk geweld ditmaal Lesbos.

Maar dan komt September, dat wordt puzzelen.

• Arthur

Dit is wel weer off topic maar bij ons wordt het ook puzzelen waar we sept/okt heengaan stuur me anders even een mail waarom ik naar Epirus moet.

• mathijs

ik kom normaal vanuit athene dus ligt het nieuwe vliegveld boven heraklion dus zodoende dacht ik ten nooerden(foutje)

• mathijs

is wel beter voor het eiland chania voor the west heraklion voor alles en sitia voor oost

• Theo

Ben vorig jaar bij Kastelli geweest en zag toen dat er al duizenden bomen gekapt waren. Het lijkt mij dat de kap te maken heeft met de aanleg van het nieuwe vliegveld.

• Tom

Ben in maart nog langs Kastelli gereden, niets van het vliegveld kunnen zien (nog nooit trouwens) Ik ken het alleen van Google earth.

Het grootste probleem, en dat gaat nog jaaaren duern, zal de weg van het vliegveld nar de New Road zijn, die is pas voldoende vanaf de golf.

Als je ziet hoelang ze al bezig zijn met de ddorsteek van de New Road boven Malia?

AVRIO, maar ja is dat net niet een van de redenen waarom we zo graag naar Kreta gaan?

• baukje

We hoorden van onze Kretenzer vrienden dat er inderdaad een vliegveld bij Kastelli (zuidelijk van Heraklion) wordt gebouwd, maar dat zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor vrachttransport van fruit en groenten uit het zuid-oosten van Kreta. Niemand weet echter wanneer het vliegveld klaar is.

Groetjes, Baukje