nieuw vliegveld heraklion

• mathijs

Ik heb een hele tijd geleden gelezen dat er een nieuw vligveld ten noorden van heraklion komt.

is er ook een website of iets dergelijks van dit nieuwe vliegveld?

5 jaar geleden zouden ze al beginnen met het vliegveld.

• Bart

Even geduld Mathijs je krijgt snel reactie van de ‘harde kern’ van dit prikbord.

• Carin

In Kastelli komt een vliegveld. Geen idee of er een website over is.

• Tom

Beste ,

ten noorden van Heraklion is er alleen maar water,

zou een mooi project voor de Belgische bagger sector zijn.

Maar alle gekheid op een stokje.

Er wordt al jaren gepraat om het vliegveld van Castelli voor burger luchtvaart de gebruiken.

Dat vliegveld is er al, alleen is het nu militair (Heraklion trouwens ook)

Bijkomende voordelen de richtring van de baan is gunstiger en de baan is een stuk langer, 300m.

Maar zoals alles : AVRIO

• Anita

net terug van 3 schitterende weken Kreta, heb samen met Dimitris op het Kreta-nieuws gelezen dat het nieuwe vliegveld goedgekeurd is.

2015 zou het klaar zijn…. maar volgens Dimitris is het > eerst zien dan geloven

• Xander

Klopt, ze zijn bezig met een vliegveld in Kastelli dat in 2015 operaiotneel moet zijn. Maar we hebben het wel over Griekenland hè…….

Dus het zal nog wel eventjes gaan duren. Vooral als je bedenkt dat er sprake zou zijn van bouwkosten van meer dan 5 MILJARD !!!!!!

Een in mijn ogen (als leek) een volkomen onwaarschijnlijk bedrag.

Er is wel sprake geweest van een nieuw vliegveld in/bij Heraklion, maar daaromtrent is het alweer een hele tijd doodstil !

• Arthur

Kunnen ze beter Sitia uitbouwen en de vluchten verdelen over oost, midden en west. Maar dan moet wel de snelweg Sitia Agios Nikolaos klaar zijn

• connie

ze zijn al heel lang van plan het vliegveld van sitia uit te breiden, jammer genoeg gebeurt er ook al jaren niets. zou voor mij een uikomst zijn, maar een uurtje rijden. helaas gewoon op heraklion blijven vliegen

• Arthur

Voor jou maken ze bij Maria in de tuin een landingsbaan

• gerrari

Sitia uitbouwen? Nee Arthur, Chania veel groter maken, houden wij het in het oosten lekker rustig. Dat stukje van Heraklion naar amazing east rijden we wel.