weer oktober

• frank

Willen in de herfst vakantie naar kreta welke kant van het eiland heeft dan het beste weer??

is het in de herfst nog een beetje strandweer daar?

frank

• Harry

Kan vriezen, kan dooien……

Uitdrukking, waamee ik wil zeggen: ben wel eens in de grond geregend gedurende een dag, maar heb ook 37 graden gemeten, eind oktober.

de oostkant is dan beter, zekerder

het zeewater is nog aangenaam van temperatuur om te zwemmen

• Henk

Hallo Frank,

Persoonlijk zou ik kiezen voor de Westzijde van het eiland.

Het weer in oktober is uitstekend, kans op een buitje is uiterst klein, en het zeewater is heerlijk.

Wil je zandstranden, kies dan voor de omgeving Chania.

Alvast een fijne vakantie gewenst.

Henk

• Xander

Ik zou ook voor het westen kiezen.

Weer is doorgaans nog heel lekker, veel zon. Lekker rustig, de meeste toeristen zijn al weer weg. In oktober zijn de meeste taverna's en winkels nog open. Dat wordt in de laatste week van oktober anders, dan zie je dat langzamerhand zaken beginnen te sluiten. Steden als Rethymnon en Chania zijn ook na eind oktober gezellig. Maar dan niet door de toeristen, maar door de Grieken zelf.

Fantastische zandstranden tref je ook rond Georgioupolis aan.

• connie

ik ga altijd de laatste week van september en de eerste twee weken van oktober. prachtig weer en ja af en toe en minder dagje met regen maar de temperatuur is dan nog steeds perfekt. het water is in één woord zalig en alle winkeltjes en tavernes zijn gewoon open. het enige verschil is dat het niet zo druk is, maar of dat nou een straf is??? oh ja ik ga altijd naar zuid-oost kreta. een aanrader dus :D

• Arthur

Toch maar naar Agios Nikolaos gaan daar zijn de mooiste stranden, het weer blijft overal een gok, wij hebben eigenlijk in al die jaren nog nooit slecht weer gehad eind oktober.

Kalo taxidi

• Ella

Hoi Frank, het westen van Kreta heeft een “natter” najaar, het oosten (Agios Nikolaos) en omgeving heeft een droger klimaat.

Natuurlijk blijft het weer altijd een gok, maar aan de oostkant vallen we meest net buiten de najaarsbuien die over Kreta gaan.

• Xander

En daarom is de natuur in het westen mooier. Er is water in overvloed in het westen, en dus is het er mooi groen.

In het oosten is het maar een doore boel.

• connie

als ik groen wil zien, blijf ik wel in nederland, juist dat dorre vind ik wel wat hebben, vandaar dat altijd naar het zuid-oosten ga.

• Arthur

Ja maar Xander is een westerling Connie hij zit wel op een leuk stekje maar dat is niets vergeleken bij The Heartbeat of Crete.

Dus Frank wat wordt het?? het groene westen of de de mooiste stranden met heerlijk warm zeewater in het oosten.