muggen

• ben

Vorig jaar is er hier een bericht geweest over een medicijn wat tegen muggen hielp. Ik heb dat toen gekocht bij de apotheek.

Nu gaan we over 2 1/2 week naar Chania en wil ik dat medicijn weer meenemen……alleen……..ik weet de naam niet meer.

Wie kan mij helpen?

• lizzaki

Het was gewoon Vitamine B. Maar het helpt geen zier hoor!

• Xander

Het middeltje heet Thiamine.

De werkzame stof is vitamine B1.

Het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt tegen muggen.

Er zijn echter ervaringsverhalen te over dat het WEL helpt.

Ik heb mensen gesproken die er baat bij hadden.

Ikzelf had er geen baat bij.

Mijn vrouw juist weer wel.

• sas

Ik heb bij de drogist hier een klein flesje citronella-olie gehaald. Bij mijn zoontje elke avond een druppeltje op de hoek van zijn bedje. Tot nu toe door geen mug gestoken. En het is niet schadelijk voor een baby. Ikzelf heb een apparaatje met een tablet erin. Dit werkt voor mij perfect. Ik pas goed op, want ik ben mega allergies voor muggensteken. Daarnaast doe ook ik elke avond een druppeltje citronella-olie op mijn kussen.

• Harry

Wetenschappelijk bewezen: de handel zag geen financieel voordeel in deze stof, in dit “medicijn”.

Als door een wesp gestoken reageerden zowel de apotheker alsook de GGD toen ik dat ter sprake bracht.

Ik kocht het voor wel 3,62 per 100 tabletjes: in mijn geval 4 per dag.

Gebruikt in Thailand, gestest in zeer “mugrijke” omgevingen: IK had geen last van muggen.

• GvE

Toen ik 12 jaar geleden tropeninjecties ging halen bij de GGD kreeg ik al het advies van de verpleegkundige om dagelijks Thiamine te slikken tijdens mijn rondreis Indonesië.

Van ons gezelschap bestaande uit 21 personen slikten de reisleider mijn man en ik Thiamine en wij hadden geen last van muggen………de anderen mensen zijn 4 weken lang ‘'lek gestoken’' door de muggen.

Is dit een bewijs dat het spul echt werkt?

roep ook wel eens als ik ‘s avonds lekker buiten zit ’' waarom heeft Noach die twee muggen destijds niet doodgeslagen'' :D

• ben

Ohhhh ja dat was het, het hielp ons prima, geen mug gezien.

Allemaal bedankt voor de snelle reactie.