Bezoek Lepra-eiland

• Mick

Hallo allemaal,

Morgen over 3 weken gaan mijn vriendin, haar 14 jarige zoon en ik voor 12 dagen naar Kreta (Rethymnon). Het is voor ons de eerste keer en we verheugen ons er zeer op.

Een van de excursies die we willen gaan doen is een bezoek brengen aan het Lepra-eiland. Nu hoorde ik gisteren op een verjaardag dat we dan de excursie moeten nemen met de Nederlandse sprekende gids Victor Zorba of zo, exacte naam weet ik niet. Mijn vraag is dus of iemand weet bij welke organisatie ik dan moet boeken en is het mogelijk om dit al vanuit Nederland via internet te boeken. Ook wil ik graag weten waar we dan op de boot moeten stappen en hoe ver het rijden is naar de opstapplaats vanuit Rethymnon.

Alvast bedankt voor de informatie.

Groeten Mick

• Marjan

Hallo Mick,

Op deze site vindt je alle informatie over Victor Zorbas

http://www.victorzorbas.com/nl_index.html

• Harry

Heel belangrijk: wil je georganiseerd, of heb je een auto tot je beschikking ???

In het laatste geval: rijd vanuit Rethymno naar Plaka (ten noorden van Elounta) en laat je vanaf daar begeleiden door Victor.

Realiseer je, dat de afstand Rethymno - Kalidon ( Spinalonga ) best wel groot is….

Het is veel reistijd, maar zeker de moeite waard: plan goed !!!

• Gea

tip!! Lees eerst even het boek “Het eiland” om je een beeld te kunnen vormen van Spinalonga….

• gerrari

“VAN KALAUPAPA TOT SPINALONGA” van Victor Zorbas zelf

ISBN 90 76583 04 8 geeft ook een goed beeld van Spinalonga, zoals

Victor dit eiland ziet.

Echter zijn mening wordt door de Grieken omstreden.

Prettige vakantie.

• Arthur

En niet alleen door de Grieken het is en blijft een arogante kwal (dit is mijn mening) dan wordt ik toch 1000 keer liever door Dimitri rondgeleid over het eiland.

Kalo taxidi Mick

• Arthur

Hier heb je een idee van de afstanden op Kreta

• gerrari

Heb hem zelf nooit als gids meegemaakt maar het klopt, ook in zijn boek stelt hij

zichzelf en zijn verleden (piloot, ministerie van CRM) graag op de voorgrond.

Ook zijn kontakten met Griekse ministeries, zijn vele werk voor Spinalonga,

zoveel werk dat hij schuldloos gescheiden raakte. Ik weet niet of hij deze verhalen op de boot ook verteld.

Mensen zijn tot veel in staat om geld te verdienen. .

• Wilma

Hi Arthur, je bent weer terug ,zo te zien.

Heb je een lekkere vakantie gehad? Ik hoop van wel!!

Vertel je ervaringen en verschillen tussen Lesbos en Kreta.

Ik ben benieuwd.

• Jos van Hout

Wij hebben al meerdere malen deze geweldige ervaring mogen meemaken met Viktor Zorbas. Ze mogen zeggen wat ze willen maar zijn verhaal doet je wat. Voor de jongeren zal het ook wel tot nadenken komen. En Viktor is zeker niet op het geld uit van de toeristen laten we dat even voorop stellen. Hij doet het al jaren met heel veel plezier.

Wel is het verstandig niet te boeken via de touroperator (te duur) Als je een auto ter beschikking hebt ga je zelf naar Elounda, zorg wel dat je voor half twaalf daar bent. De tocht naar Elounda is op zich al een prachtige ervaring. Veel plezier.