afstand Gouves naar Chana

• limajaa

Hallo

Wij gaan 16 juli naar kreta en hebben paar dagjes een auto gehuurd

Weet iemand ook hoelang het rijden is van Gouves naar Chania?

En mischien hebben jullie nog leuke tips om naar toe te gaan.

Heb al wat dingen uitgezocht maar tips zijn altijd welkom.

Vr Gr Limajaa

• Arthur

Het zijn ongeveer 180 km dus reken maar als dit je eerste keer is op tweeeneenhalf uur. De weg erheen is goed te rijden maar hou rekening met de Griekse rijstijl wat dus betekend dat ze altijd langs willen, de weg heeft bijna overal een brede vluchtstrook hou dus beetje rechts aan en het loopt op rolletjes.

Kalo taxidi

Arthur

• limajaa

Thx voor de reactie ,het is wel te doen voor een dag? en een aanrader?

• Arthur

Tuurlijk of het moet je zo goed bevallen dat je een nachtje overblijft als je genoeg tijd hebt, maar als je maar een dag gaat op tijd weg en voor donker thuis dat rijd lekkerder zeker op Kreta.

De jongens van het westen zullen je zo nog paar tips geven, ik ben een van de mannen van het oosten Agios Nikolaos natuurlijk als je daar ook heen wilt hoor ik het wel.

• limajaa

lasshiti de hoogvlakte(is dit erg stijl ivm autorijden?Heb nl op Rhodos een keer erg stijl en smal pad moeten rijden waar keren pas bovenop de berg mogelijk was) en Spinalonga is denk ik ook zeker de moeite waard,

Ik wou proberen om met een visser daar heen te gaan ipv met een excursie

Maarre tips van het oosten heel graag, liefst op eigen manier ipv geplande excursies

• Arthur

Alle twee doen, naar Lashitti is heel goed te rijden de weg is nieuw en breed genoeg, als je op het plateau komt rechts om en de weg volgen totdat je aan de grot van Zeus komt, dit is zeker een bezoek waard.Vergeet niet ook even het bergdorpje Kritsa te bezoeken wat goed te doen is samen met Lashitti.

Dan natuurlijk Spinalonga je kunt tot Agios Nikolaos rijden en daar de auto in de haven parkeren en met Dimitri erheen gaan, wat ook kan is doorrijden tot Elounda hier even rondneuzen en verder naar Plaka waar een van de locals je naar Spinalonga brengt met zijn kaiki.

• Wim

Is daar ook een Lidl?Waar ga je naar toe op Lesbos?Groetjes,Wim.

• Tom

Er Is een Lidl +/- 500 meter rechts als je bij Ag Nik de weg naar Kritsa hebt ingeslagen.

Van Gouves naar Kritsa naar de Lasithi Hoogvlakte (via Lakonia) en weer terug naar Gouves is wel een hele dag. (als je ook nog uit de auto wilt tenminste).

Van het Oosten naar de hoogvlakte is misschien wel het mooiste, maar ook het langste. (Persoonlijke mening)

Eigenlijk is het mooiste via de Katharo hoogvlakte naar de Lasithi hoogvlakte, maar dan MOET je een 4x4 hebben en een goede kaart is wenselijk.

• limajaa

bedankt voor de info

vr gr Limajaa