Kreta-in-een-dag

• Eric

Hallo allemaal,

Weet iemand of er een organisatie bestaat die rondleidingen over Kreta verzorgt, zodat je in één dag de hoogtepunten kan zien?

Wellicht een hop-on/hop-off bus zoals je die vaak in grote steden ziet???

Ik heb op het net gezocht, maar kon niets vinden.

Alvast bedankt,

Eric

• Sascha

één dag? afgezien van de vraag “waarom zou je in godesnaam Kreta in één dag willen zien?”, zijn de afstanden tussen bezienswaardigheden eenvoudigweg te groot (het eiland is 300 km lang!) en de infrastructuur niet berekend op snelle hop-on-hop-off-excursies. dus nee, volgens mij bestaan die organisaties inderdaad niet.

ik heb gezegd ;)

• Eric

We zitten ‘helaas’ in zo'n all-inclusive resort en ik ben bang dat ik anders helemaal niets van het eiland zal zien, behalve vanuit de taxi van het vliegveld naar het hotel…

Het betreft hier een reis met hele gezellige vrienden, maar ook lieden die moelijk te interesseren/motiveren zijn voor cultuur/natuur.

Daarom zoek ik een laagdrempelige mogelijkheid om ze weg te lokken van het zwembad en de 24/7-biertap…

;-)

(Zoekt dekking voor stortvloed aan opmerkingen…:-))

Sascha schreef:

>

> één dag? afgezien van de vraag "waarom zou je in godesnaam

> Kreta in één dag willen zien?", zijn de afstanden tussen

> bezienswaardigheden eenvoudigweg te groot (het eiland is 300

> km lang!) en de infrastructuur niet berekend op snelle

> hop-on-hop-off-excursies. dus nee, volgens mij bestaan die

> organisaties inderdaad niet.

>

> ik heb gezegd ;)

• Helga

Waarom huur je geen auto? Kan je gaan en staan waar en wanneer je maar wilt.:-)

Misschien is het handig als je aangeeft waar je zit in dat resort dan zijn er wellicht mensen die je tips kunnen geven waar je heen kunt gaan.

Groet Helga

(p.s.: heel veel plezier op Kreta en maak het je vooral niet te moeilijk, geniet)

• Patrick van Zundert

ben zelf een tijd terug ook op vakantie geweest met vrienden die het hotel bijna niet uitkomen.

Heel simpel: je bent toch niet met elkaar getrouwd (en zelfs al zou dat wel zijn hoef je nog niet de hele dag elkaars handje vast te houden ;-) )?

Kreta in één dag zien is logistiek onmogelijk, zelfs Kreta in één vakantie zien is alstig omdat het eiland zoveel te bieden heeft.

huur een auto, kijk wat er in je omgeving te doen en zien is en plan een paar dagen of dagdelen waarin je met zo weinig mogelijk reistijd zoveel mogelijk kunt zien.

• Tom

Je kunt misschien een busje met chauffeur huren.

De bezienswaardigheden hangen erg van waar op het eiland je zit.

Als je dat mededeeld krijg je wel een aantal tips hier

• Eric

We zitten in de buurt van Heraklion.

Ik denk dat het inderdaad een autootje wordt…

:-)

Tom schreef:

>

> Je kunt misschien een busje met chauffeur huren.

> De bezienswaardigheden hangen erg van waar op het eiland je

> zit.

>

> Als je dat mededeeld krijg je wel een aantal tips hier

• Dimitraki

Beste Eric,

Wanneer je een reis boekt met vrienden incl. zwembad en 24/7 biertap is dit meestal via een grote reisorganisatie. Zij bieden meestal een excursieprogramma aan dat je met een touringcar bus enkele highlights in kunt gaan bekijken. De hostess ter plaatse kan je hier meer informatie over geven.

Hoewel ik er zelf nooit zo'n voorstand van bent omdat je met een huurauto op een voordeligere manier mooiere plekken kunt gaan bekijken kan het in dit geval een optie zijn.

Groeten,.

Dimitraki

• Eric

Goede tip!

Merci, Thank you, Bedankt, Danke, Aligato, Cheche, Gracias.

• Arthur

En natuurlijk

efgaristo poli