Benzine

• Anouska

Het was net op het nieuws dat de benzine -aanvoer morgenochtend weer van start gaat. Gelukkig maar. Ik zag vandaag al meerdere auto's die door mensen werden aangeduwd…rent-a-cars werken al dagen niet meer in Rethymno, de KTEL werkt ook maar op halve kracht. Op de weg is het dan ook behoorlijk rustig. Wel lullig voor de toeristen die er afgelopen week waren…het weer was nu niet echt strandweer en dan de benzine ook al op…..morgen staken de banken, de ote, artsen, ziekenhuizen……allemaal vanwege de prijsverhogingen. Maar het laatste nieuws is dus dat de benzine aanvoer weer van start gaat. Gia na doume ;)

• Anouska

Helaas pindakaas……vandaag was er nog steeds geen benzine te krijgen. Het kan nog wel een week duren…sommige mensen kunnen al niet meer naar hun werk of hun kinderen niet meer naar school brengen.

• ria

en wij komen met de scooter niet meer weg uit triopetra… er zijn ergere plaatsen om te moeten blijven, & strandweer was er vandaag gelukkig wel. maar a.s.zondag moeten we wel onze vlucht in iraklion halen. de staking schijnt voorbij te zijn, maar de bevoorrading is het probleem, hebben we ons laten vertellen.

ria

• ,,Nikos

Grote onzien!!,de staking is voorbij

• Anouska

Het probleem is dat de vrachtwagens die de aanvoer van brandstof doen worden tegengehouden door de andere vrachtwagens, die zijn namelijk nog in staking. In principe is er dus wel benzine maar die zit nog in die vrachtwagens. In Chania en Heraklion schijnt trouwens wel benzine te zijn. Hier in Rethymno worden ze tegengehouden in Myssiria, daar bij het voetbalveld aan de snelweg. Ik weet niet waar ‘Nikos’ zit? Mag ik anders niet wat benzine van jou lenen ;) ?

• ,,Nikos

ik heb eigen EKO vrachtwagen!!

• Anouska

Wat zit je hier dan nog te prikken? Rij rond zou ik zeggen en lever de benzine af bij de pompen ;) Ik ben je eerste klant…. van onze twee auto's staat de ene al stil en de andere heeft nog voor net een ritje naar de dichtsbijzijnde pomp.

• Anouska

Zie hier het laatste nieuws: staking van de vrachtwagens is net opgeheven…..

http://www.goodnet.gr/index.php?id=13,13936,0,0,1,0

• ria

Ja, gisteravond was er weer benzine in Akoumia en Spili! Maar daarvoor niet…

ria